söndag 19 september 2010

Sköna söndag..

Har fortsatt att rensa på mitt minneskort från sommaren, jag har en ful ovana att spara foton på minneskortet och sen glömma vad jag har fotat, i början av sommaren åkte vi till Mallorca för att fira svärmors jämna födelsedag, det blev en riktigt mysig semester där jag faktiskt fick ändra uppfattning om all inclusive, vi hittade ett riktigt bra och fint hotell på nätet med just all inclusive och alla mina fördomar fick sig en rejäl törn.
All inclusive är inte "my cup of tea" direkt, maten brukar vara näst intill oätlig, restaurangerna överbelamrade och decibelnivån brukar vara farligt nära tinitusnivå. Sängarna runt poolen brukar vara belamrade med handdukar från tidig morgon och kvällsunderhållningen ett stort sömnpiller.

Men det hotell vi bokade var nyrenoverat samma vår, restaurangerna var välorganiserade med fantastisk salladsbuffé, kött och fisk som stektes på plats och vinet på pump var helt ok. Stora poolområden med små avskilda vikar där man kunde få lite avskildhet. Rummen var stora och terassen hade en stor säng med sänghimmel, fantastisk att spendera sin siesta på. Nästa resa ska gå till en vit strand med turkost varmt vatten, vi får se när den blir av! Till dess så får vi njuta av fotografierna från i sommar

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mysigt mysigt....
Men nästa resa ska ju gå upp på kalfjället med den långe mannen ... =)
OOOPS inte inloggad Rantamor.
Kom nyss från havet en vacker morron men inte en jävla fisk, lämnade ut nätet så vi få väl hålla tummarna att vi få mat till kvällen.

Camilla (Rantis) sa...

myyyyssssiga foton..
till skillnad från dig så tömmer jag mitt minneskort typ dagligen!!!!

ja, just det ja...
skulle ju leta upp Photoshop skivan till dig ju...
påminn mig! =)

nu ska jag ta hand om en klen Hedlund som dock är på bättreingsväg...
de var en bakterie i magen som orsakade magblödningen, men nu har han fått 2 olika tabletter antibiotika och någon för syran...
usch!!!

Anonym sa...

Härligt med Mallis! Kan åka dit när som helst!!!!!!!!
//AnnaKarin