lördag 18 september 2010

Pyssellördag...

Så har min långa man åkt iväg på hockey, vet ju att han har längtat länge efter lite istid, den bästa tiden på året för honom gissar jag.
Själv är jag hemma med lilla C och har haft en pyssellördag med allsköns göromål.

 Upptäckte under veckan när jag sneglade ner i häcken att det inte längre var jord som omgav mina buskar, nä gräs och allsköns annan grönska har i tysthet tagit över och frodades gott, herre gud ser ut som om jag inte alls varit där på hela sommaren, men nu är nödläget upphävt och nu syns den bruna myllan igen och mina häckplantor ser glada och nöjda ut.

















Har överfört lite sommarbilder till lilldatorn men jag saknar fotoshop, måste fixa det, har det bara på stordatorn.
Sköna varma soliga dagar hade vi i somras iaf och Lilla C och långa pappan spelade många fotbollsmatcher i trädgården.

En härlig tältsväng ut i Obbola skärgård tillsammans med våra goda vänner Jocke, Karin och barnen hann vi också med, en härlig varm kväll med brasa, god mat och några glas vin.
 








Mysiga stunder att minnas när vinden viner och det är kallt ute, nu ska jag ta på mig min Reebok Easytones och ta en promenad med Lilla C för att inhandla lite lördagsgodis. Vi är farliga tillsammans jag och Lilla C, blir alltid så stora påsar!! Men va gör det om hundra år?!

Trevlig myslördag på er!

4 kommentarer:

Rantamor sa...

Så härligt med en pyssel-lördag då man inte har något planerat, förstår jag.
Ja du nu har hockeyn kört igång och alla vi hockey-änkor får ofta se text-tv`s tabeller....suck.
Men då får ju du å Lilla C lite egen tid och kan ha lite bus för er....som att köpa lördagsgodis.
Vi ska ha en minikräftskiva ikväll, blev ju ett paket kvar i frysen som bara stå där å ta plats, så ikväll ska äta dom.

Har "putta" ut Sally i sjön igen så nu blir det nog fiske vad det gäller framöver när vinden tillåter.

Ha d gott.

Rantamor sa...

Å du glömde...klart du få torkade trattisar...fixa bara en snygg burk.
Em har snygga på Affären sin...=)

Annelie sa...

Nämen Hej lille C:s mamma! Vad kul att se dig här!

Unknown sa...

Hejsan i natten! Kul och trevlig blogg med fina bilder.
Ha det gott! /SA