onsdag 1 september 2010

Nu börjar det ta sig..

Sådärja, nu börjar bloggen att se ut som jag vill, herre gud, hade ingen aning att det var så pass mycket som skulle fixas innan man kunde börja skriva.
Klurar fortfarande hur jag ska kunna blogga från mobilen, nåväl, Rom byggdes inte på en dag, men jag vill veta på en gång!

Sambon kände hockeysuget gripa tag i honom, så han sitter nu å fryser på en träningsmatch för att stilla sitt begär. Han har så sakteliga accepterat det faktum att hans lag har åkt ner en serie (tyvärr inte pga uselt spel), har tillochmed börjat se det possitiva i att de nog kommer att vinna väldigt många matcher.
 Trodde inte att jag skulle uppskatta hans hockeyintresse, men det ger mig kvällar av stillhet som jag känner att jag har ett visst behov av.
Inte för att min sambo är den stökiga, högljudda personen när han är hemma heller, men, ja ni vet, man får hela soffan för sig själv, behöver inte kompromissa om tv:n.
Annars är ju faktiskt de gemensamma eftermiddagarna det man längtar efter, vi är ju sällan hemma samtidigt före 19:30.
Imorgon börjat lilla (stora) C i fyraårsgruppen på dagis, det ska packas väska med gympakläder för nu ska kidsen lära sig att ansvara för sin väska, byta om och gympa lite. Oj om man vore en fluga på väggen, så stolt och viktig han ska känna sig.
Dessutom måste vi börja ordna lite för helgens festligheter... Nu kommer sambon hem, måste kolla om han ser nöjd ut...

Hörs!

2 kommentarer:

Rantamor sa...

Men jädrar anamma nu kom Lilla C`s mamma in i bloggandet med.
Kul kul.
Va ska vi me telefoner till nu när vi alla bloggar snart...bara fru Stormfjäll nu då få se när hon kommer igång med sin rosa blogg med tofsar... *skratt*
Ja visst har jag bakat mycket kakor idag, och det var ju så länge sen så jag fick läsa på lite.

Vi synes på lördag, vi äter nog lunchen här på Maskros innan vi kommer...

Gonattkram.

Camilla (Rantis) sa...

...klocktiden stämmer nog inte på din blogg...
In å ändra...=)
ja, de e en hel del inställningar innan man får det till vad man vill ha det.... annars e de ju bara att skriva...