fredag 4 februari 2011

Oskuldens tid är förbi....

Fredag idag och jag och Lilla C får fira in helgen utan långe sambon. Jag var skitsur och småsint avundsjuk imorse när han glad i hågen kramade om oss och hurtigt smällde igen resväskan för en helg i London, ja ni hör ju, han åker och tar oskulden av London utan mig, nu är ju den destinationen besudlad av redan upptäckta sevärdheter, redan provätna restauranger och shoppade butiker.
Jag kommer att få höra att "Här var vi och åt, supergod mat, eller fan va vi hade roligt på den här pubben, du vet det kom två apfulla engelskmän..."

London är ett av mina drömresemål, och eftersom jag och sambon delar samma reseintressen så önskar jag att det varit vi som åkte istället. Vet fan inte varför vi inte kommit iväg? Vi älskar att bara sitta vid en kvarterspub och insupa atmosfären, sitta och observera det som händer runt omkring oss, tjusningen att leta upp de där smultronställena, restaurangerna med den där sköna familjära känslan, den där ägaren kommer och dricker en öl vid vårt bord.
Och nu fick jag fan inte följa med, han åker med jobbet. BOORING...tycker jag...:

Men jag kontrade snabbt med en inbokad shoppingtur till Barca med tjejerna i slutet av maj, så då är det hans tur att sitta med putande underläpp när jag packar min weekendbag! Och kanske att vi nån gång kommer iväg tillsammans till New York i alla fall, det skulle vara fantastiskt! 

Ja vad får då jag äran att göra, förutom att ha världens mysigaste C för mig själv? Jo, skitkul, det har ju snöat lite de senaste dagarna, mmm.....skottas behövs det påpekar långe sambon. Sen passade det riktigt bra att den beställda renen kommer just denna helg, är ju lite pyssel med det. Tur jag har Rantaföräldrarna som hjälper mig, och kanske, kanske att Herr och Fru Stormfjäll kommer och hälsar  på i helgen och det vore nästan som plåster på mina missade Londonsår.

Nä, nu tjajtar lilla C om att vi måste ut å skotta, va fan ha långe sambon påverkat honom nu, hoppas det kommer någon riktigt uggly, ölrapande londonbrud och stöter på dig älskling, he he, så jag får höra ngt roligt när du kommer hem och inte bara alla sååå rooooliga grejer ni gjort. 

Sätter på mig understället och går ut... MORR!

//M

Inga kommentarer: