söndag 20 februari 2011

Lövhögskamp och handavtryck...

 
 
Lilla C fick besök av en kompis och långe sambon stack iväg på Lövhögskamp, vilket gav mig lite egen tid....hehe...då passade jag på att måla om hallen! Har hunnit med första varvet, och det ser fördjävligt ut. Trappan blev ännu mera visuell, måste  måla den med, måste!

 Saknar redan den fina blöta elefantfärgen. Men det  blir kanske bättre  efter andra varvet. Lilla C blev iaf  sugen att hjälpa till och vem minns väl inte när vi ungar   fick måla på tapeten som skulle tapetseras över, så vi började göra handavtryck på väggen till ongens stora glädje.

   
      

















Sambon var då väldigt skeptisk då han kom hem, och jag föstår honom....  Men det kommer att  bli bättre, trappan ska få färg och mest troligt även garderoben (varför i hela helvete köpte vi en björkfärgad garderob när jag hatar  björk?)
   Så här vill jag att det ska se ut iaf, ja så nära det går att komma med en furutrappa i ett  Älvsbyhus... Imorgon går jag på med  andra varvet på väggarna, då känns det kanske bättre...hoppas jag.
//M



4 kommentarer:

Rantamor sa...

Hmmm..lite bittert att inte jag kunde komma till Tomtebo idag...men jag överlever väl d med, tror jag , här har vi kallt
-23...burreliburr....
Och storkroppen värker så jag tror jag tar "vetegröten" med och lägger mig...

Pussa LillaC i nacken från mommo....

Annelie sa...

Jag tycker den gråa färgen var fin, men visst tröttnar man. Det är alltid kul att förnya sig. Vi har valt grått på våra väggar i nya lyan. Fast ljusare. Jag håller mig med att måla om möbler här hemma. Just nu är det köksbordet som får sig en omgång eller två. Björk! Men det ska bli vitt! Vitt, vitt, vitt! Jag äskar vitt, har alltid gjort det, därför är det mycket förvånande att vi (jag, hahahahaha) valde gråa väggar. Jag var riktigt wild and crazy! *asgarv*

Annelie sa...

Det är inte bestämt ännu när jag åker upp. Staffan ska lämna över distriktet åt en annan säljare men ska upp nån runda till. Då vill jag med men somsagt, vi vet inte när ännu....

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Hejsan Lilla C s Mamma !

Jag vill också måla,eller få målat, har inte frågat hyresvärden än men jag ska det.
Tomtebo, kallar Du det, så gulligt, tänkte på Tomtebo-barnen, Elsa Beskow


Ha en 3vlig helg allihopa.

Kram Mi