torsdag 17 februari 2011

En riktig man köper champagne...

Det är gayvecka på Halv åtta hos mig, hmmm....varför måste det finnas en speciell vecka med enbart homosexuella? Egentligen? Fattar inte grejen, ska det vara straightvecka också? Med riktigt hetero människor som lagar husmanskost eller vad, vad har den sexuella läggningen med matlagning att göra? Ska  vara champagnen då.. Som Roger Nordin sa imorse, det ska alltid finnas en kyld flaska champagne i ett    gayhem, med andra ord så bor det nog en liten bög i mig med i så fall! ; -)
På tal om champagne så skojade ju jag lite om att man borde kunna göra champagne i sodastreamern av vitt vin, det kan man tydligen, det har gjorts i ovan nämnda program.

Nog om mat.

Det finns inga mumier.... sa min kloka lilla kille idag....för dom är döda. Så rätt han har på ett sätt. Glad var han idag med, han hade äntligen fått vara i snicken på dagis, snickrat en fälla, han skulle fånga alla som är dumma sa han. Hmmm....får mig att tänka på Lorry, många fällor bli're....

Fick hem en liten inredningsdetalj som jag   beställde häromdagen, passade fint i köket vid min tavelhylla. Dags att byta foton i ramarna också.

På tal om att få, i måndags fick jag en guldfärgad champagne av min fina man på alla hjärtans dag, sweet, han känner sin käring. Ge mig inte choklad eller gelehjärtan eller fåniga nallar please!

Barnbidrag imorgon också, blir bra det, ska åka och köpa lite väggfärg till hallen, den "blöta elefanten" ska nu bli vit, blir skönt med en ljusare hall. Om nu inte förkylningen som lurar i kroppen slå ut mig totalt, jag kämpar tappert emot med enchinea, nässpray och febernedsättande, men  känner mig förbannat trött och seg.

Fick en inbjudan till ett 20 års jubileum idag, spännande tänkte jag, vem faan känner jag som firar 20 år, och för vaddå? Jo det är jag själv som gick ut nian för 20 år sen, men va faan, så jävla gammal är då inte jag??? Måste skickat fel, men nejdå, där på baksidan stod alla gamla klasskamrater från 9C uppradade med namn och nummer. Nu återstår ju att försöka klura ut om någon kommer att åka, jag som då  inte längre bor i min gamla  hemstad är ju jävligt nyfiken på hur det gått för alla, hur dom ser ut, vilka som  blivit vad, ja ni vet. Men man vill ju veta att det kommer några så man inte sitter där själv och ser patetisk ut..

Näe, dags för en ny dos nässpray mina vänner!

//M

                    

8 kommentarer:

Annelie sa...

Satt precis och skrev ett låååååångt inlägg till dig, och poff, så försvann det. Så därför tänker jag inte skriva så mycket nu. Bara för att straffa nätet, nätet ska minsann lära sig att inte göra så!
Men jag skrev nåt om att jag heller inte förstår varför de t behövs en gayvecka. Dom är väl som vi andra?????? Vad dom gör i sängkammaren skiter väl jag i, likväl som jag skiter i hur min granne tillfredställer sig.(Ja så länge de inte skadar nån vill säga!) Ursäkta språket, men ibland blir det bara larvigt.
Och klassträffen? Äsch, jag har varit på två, flyttade i tonåren, därav blev jag bjuden till två skolor. Den kan du skippa, det blev bara patetiskt.....

Anonym sa...

Jag vill också gå på 20 jubileum!!! När???

Rantamor sa...

Du jag säger som Annelie, skit i skolåterföreningenstjugoårsjubileum, jösses va långa ord dom gör nuförtiden *skratt*, dom där fester brukar ju bra skapa problem i förhållanden....
Och vem vill höra att....guuuud jag kände inte igen dig.....man förstår ju att dom menar ....guuuud va gammal du blivit.

Hoppas att din förkylning går att mota i grind, moffas bara ökar, igår kväll hade han nog rätt hög feber för han var dynghet...tur han fick en irish, ser lite bättre ut till morron.

Snygg detalj du lagt upp på väggen...hur går det med lampan din, har långe sambon kastat dina pinnar??????

Ha en finfin fredag.

Herr Nilssons Fru sa...

Haha..ja jag undrar nog som du. Fast idag finns ju så mycket konstiga pogram om allt och ingenting o en vacker dag kommer kanske TV hit till by och börja spela in vårt liv o levende...då åker jag på semester..fniss.

20-årsjubilemu..kul, de har jag varit på o de var verkligen kul, vi firade även 10 år. Det händer dock alldeles för mycket under 20 år för att man ska kunna sondera det med alla under en kväll..*ler*

Trevlig helg
Kramiz

Lilla C's mamma sa...

Du anonyme som lämnat en kommentar här ovan, det underlättar om du skriver vem du är också så ska jag berätta när du kan få jubilera! ;-)

Unknown sa...

Hejsan i kvällningen. Låter som att du behöver en krya-på-dig-hälsning. Allra bäst är nog en sådan som Rantafar fick av Rantamor...
Ha det gott! /SA

Anonym sa...

Det var bara jag, som råkade kommentera anonymt Malin (tyävrr inget mer spännande än så.. ;) )!! Jag har blivit så facebook-anpassad att jag glömmer bort att lämna ngn signatur :)
Jag hoppas att jag också kan få fira 20-årsjubileum och att vi kan träffas då, men det återstår att se om jag föräras ngn inbjudan :)
Kram!! //AnnaKarin

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Hejsan !

Ja, det är inte klokt.Teve måste ju följa den nya trenden, gayvecka,det var ju QX-gaygalan .Det är inne att vara homo.
Det enda flata jag använder, är till golvet, den som jag drar över, dammet med.Den har säkert ett namn, men min kallar jag flatan.Det kan skämtas mycket om den. hihihi.

kram Mi,hälsa Lilla C,