onsdag 9 februari 2011

Behöver lite bling...och en rakning...

Sambon har kommit hem från London, jag från Lycksele och lilla C från mommo och moffa och ordningen är äntligen återställd här i det Tomteboska hemmet.
Nog för att min ensamma kväll var välbehövlig och njutningsfull så är det ändå som bäst när Långe sambons hockeyreferat på datorn blandas med lillongens konstanta monologer om allsköns underliga funderingar som rör sig i hans huvud, det är då jag bara ler sådär moderligt och njuter av vetskapen att dessa två är det viktigaste jag har.
Sambons hemkomst guldkantades också med hans kärleksfulla presenter till både Lilla C och mig. Han hade aviserat sitt inköp av "väldigt fin present och något som skulle passa mig" redan när han ringde från Arlanda, vilket har fått mig att både känna förväntan och bävan, för tänk om det verkligen inte var något som passade mig, hur fan gör jag då? Spelar överlycklig och låtsas tycka om presenten? Vill ju inte såra honom... Nu brukar min sambo vara bra på presenter, men man kan ju aldrig veta. Nåväl, presenten var en otroligt snygg klocka från Karen Miller, som nog var designad åt mig, eller vad tycker ni?

Med god inlevelse hade han letat runt i London efter en handväska åt mig, ringde mig upprepade gånger och beskrev väska efter väska för att höra om det var vad jag var ute efter, och jag måste säga att jag beundrar hans vilja att släpa runt sina arbetskollegor i jakten på den perfekta väskan till frun. Man skulle nästan tro att han är nykär min bästa sambo, och den tanken håller gärna jag fast vid...  Han är en obotlig romatiker i alla fall och jag är riktigt glad över min nya accessoar, tack kära!

Idag har vi den 9 VABruari och jag är hemma med en  hostig     och snorig liten kille, synd egentligen att han är sjuk, för ute skiner solen och termometern visar ett par minusgrader bara, man skönjer en stundande vår i alla fall.
Vad jag mer kan skönja är ett riktigt ostädat hem, dagsljuset är obarmhärtigt och avslöjar ett stort städbehov här hemma, ska nog börja motverka detta redan idag så vi inte behöver använda helgen till att städa, idag ligger ju lillongen mest i soffan i alla fall så det passar bra.

Något annat som kom i tragisk dager idag är mina  bleka, torra och håriga ben, ryyysss. Har varit till vårdcentralen idag med mitt knä och kommer precis på i samma veva som hon ber mig ta av mig byxorna att det som finns där under inte är för allmänheten att beskåda. Nu är jag inte superhårig så, men vintertid är jag en ögontjänare och skiter i att benen behöver lite omsorg, Så där stod jag, med bleka fnasiga ben, svarta sockar och spretiga hårstrån och kände mig ganska bedrövlig. Men va tusan, jag låtsades som det regnade, som att jag inte alls tyckte att mina ben såg ut som om jag återupplevde tiden då BH:n skulle brännas, håret skulle frodas och byxbenen var kraftigt utsvängda.
Hmm...ska nog ta tag i det problemet direkt, köpa lite bodyscrub, lotion och byta blad på rakhyveln, kommer nog att känna mig som en ny människa sen, och kanske man borde ta en sväng till solariet på sikt också, ett par gånger bara så att jag börjar se lite hälsosamt beige ut.

Dags att släppa datorn nu och börja fixa lite här hemma...

//M 

2 kommentarer:

Rantamor sa...

Jaha då blev det som vi trodde lite VAB igen...
Som han nös å hostade igår så var det inte att undra på..
Kokar tre kastruller "puljong idag med sen är jag klar...moffa har skurat bandsåg och garage...jag skurat köttkvarn och backar nu kan vi säga hejdå renen för iår.
Du kommer att få väldigt fin puljong om du vill ha....????

Hälsa LillaC...puss.

Rantamor sa...

Förresten vilken fin klocka...jösses.
Va fick LillaC han som hade surrat om den leksak han skulle få av pappa från London????