söndag 6 februari 2011

Egen tid...

Sitter och lyssnar på fantastiska Bo Kaspers Orkester, deras texter är magiska och musiken får mig att totalt varva ner och bara njuta en stund, såndär musik som man bara kan vara till, sluta ögonen och njuta i sitt eget slutna rum. Hämta ny kraft och energi, magiskt.
Alla har nog säkert sån musik, som skänker lugn och ger energin tillbaka. Jag älskar det musiken uttrycker, tyvärr har detta fallit lite i skymundan sen lilla C föddes, min tid med musiken är det som fått stå tillbaka.

Jag har alltid valt musik efter min sinnestämning, minns min något turbulenta singeltid innan jag träffade min underbara långe sambo, då spelade jag Nickelback, Three doors down, Skunk Anansie, Pink på hög volym, deras musik liksom renade skallen på mig, jag fick ur mig frustration och den där lite hopplösa känslan som ibland kunde infinna sig.
Eller när det var party på G, då var det Teddybears STHLM, JA Pink fungerade även då faktiskt.

När jag hör vissa låtar minns jag precis hur jag kände mig, jag minns böcker jag läst samtidigt som musiken snurrat i spelaren, musik är magiskt.

Som ni säkert förstått så har jag hela huset för mig själv ikväll, har kokat en egenimproviserad kycklingsoppa som faktiskt inte blev så pjåkig, har passat på att prova igenom lite grejer i garderoben, kläder som jag handlat hem och som jag inte hunnit hitta snygga outfits till ännu. Träningen har börjat ge resultat och jag upptäckte att jag äntligen kommer i mina favoritjeans igen, vilken känsla!!
Märkligt det där, på försommaren när vi gör första besöket i Borgafjäll sitter mina fiskebyxor löst och jag behöver bälte i dom, och sista gången vi åker upp för att plocka svamp så stramar dom över röven, märkligt fenomen det där?

Har träffat mina mysiga föräldrar i helgen också, ätit god mat, umgåtts med bästa lillebror och hans fru, oh my god! Hör ni hur det låter lillebror har en fru. När blev vi alla vuxna?
Vi satt uppe på lördagkväll och pratade lite minnen, ja egentligen mest om vår galna katt Sven Urban, men också om mycket annat, så mycket galna, roliga och värdefulla minnen. Och det är en jäkla tur att vi får ärva "renjonas" morsan! Nu när jag vet hur man skär ut sadeln...

Nä, dags att bege sig upp på övervåningen och gränsla crosstrainern, imorgon ska jag sticka till Lycksele och då vet jag inte om jag vågar mig ner i träningslokalen på hotellet,är ju lite fobisk för sånt!

Men jag ska nog blunda och njuta en liten stund till...

//M 

4 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt med lite egentid!!! Njut!!

Du är så välkommen till oss imorgon. Klart du vågar dej ner på det gymmet där du ska bo. Det är ju fiiin hotellet i stan :-)
Man behöver säkert bara gå in där för att bli vältränad :-). Det ingår i priset:-)

Ses om några timmar.

Kram sara

Rantamor sa...

Ärva "renjonas" ja nu fick ni ju lite att skratta åt igen dådå...
Här håller moffa på å maler å maler å LillaC och jag packar och plattar och tejpar....
Den förbaskade renen tar aldrig slut....*skratt*

MAMMA VA ÄR DU.PUSSPUSS................

Herr Nilssons Fru sa...

Egen tid, de e guld ibland.
Något som alla skulle unna sig ibland. Egen tid som småbarnsförälder ger en ny energi o gör en till bättre förälder.
Såg mormor har fullt bus hemma..*ler*

Kramiz

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Hej M !

Vad bra Du skriver.Tänk jag gillar Pink också.Öronläkaren frågade vilken musk jag ville lyssna på under operationen.ska kanske föreslå den.Han kanske hade tänkt sig något klassiskt, men det kan jag ingen mer än Strauss skridskovalsen jo, den där An der shönen blau Donau.

Kan ju inte ha någon skuttig musik om jag ska ligga stilla.
Har Du något förslag åt mig ?

Fast jag som pensionär, borde ha hur mycket egen tid som helst, så har jag inte det,hinner ju inte med allt jag vill göra bara för mig själv.


Minns när min Dotter var liten , då lämna jag in henne hos Farmor +Farfar,hennes alltså.De hade ju sex barnbarn innan, så de var vana.Då kunde jag gå och strosa på stan i fem timmar utan att handla något.Kanske en grej till Madeleine.Den lilla fyller 40 år i Mars.
Så det är bäst att passa på och njuta av Din egentid.För lilla C han har så kuligt hos Moffa+Mommo.
Får måla fina tavlor och hjälpa till i köket.

Kram Mi