fredag 11 februari 2011

Riva en vägg eller bara se en skräckis....

Har hittat en stor inspiration till hallprojektet i en blogg här på nätet, tyvärr (eller?) skulle denna idé medföra ett golvbyte (oh nooo!) i hela nervåningen (bye bye flambjörk) men jösses vilken rymd och vilket ljus vi skulle få i hallen, enda risken är att det lätt ser rörigt ut.

Vad tycker ni? Lämna gärna en åsikt i kommentarsrutan. :-)

Det var tillochmed så att Långe sambon blev lite exalterad och intresserad, han är lika less på björkgolvet som jag och är lätt att övertyga i just det här fallet! Ägarna till detta  hus och denna blogg har  verkligen lagt ner ett otroligt jobb för att förändra sitt hus, och jag älskar alla små detaljer, jag skulle  lätt         kunna applicera mycket av detta direkt hos oss. Deras badrum, åh vad sugen jag blev på att riva ut vårt   badrum nere och sätta igång, btw har ni hört den där sången "Om jag hade pengar...".Kolla in  http://huset.akula.se/#category1

 Såhär ser vårt kök ut idag, och väggen på fotot till vänster är den som är rivningsdrabbad.



Farligt när jag måste stanna hemma en dag såhär med VAB, Lilla C ligger i soffan och ser film och jag googlar runt och hittar inspiration, lite som när jag var mammaledig, tjatade hål i huvet på sambon när han kom hem från jobbet om alla ideér jag hade.

Ikväll har vi lagat ICA middag, pastagratäng med  ricottaost och spenat, egengjord solrospesto, som fanimej är den godaste pesto jag någonsin ätit och såklart en riktigt god italienare till, detta var nog bästa receptet hittills tror jag.
Kvällen avslutas med en rysare som sambon hade med sig hem från jobbet idag, jag ser sånna filmer med  skräckblandad förtjusning, efteråt är jag arg för att han har valt en sån äcklig film och för att jag suttit fascinerat och tittat hela filmen ut. Sambon har förmoligen baktankar med sitt filmval för då vet  han  att jag sitter nära; nära i soffan.
Så nu blire chirre och dipp ( japp crosstrainat idag så jag har råd), resten av vinet och en kudde nära till hands.

//M       

2 kommentarer:

Unknown sa...

Sätt igång och smid medan järnet är varmt... Ser kanonfint ut!
Ha en fin helg! /SA

Rantamor sa...

Har du satt igång med släggan????
Långe mannan var ju en hejare på att riva vägg när vi renoverade för fem år sen så det där kan han ju...ge han en motorsåg...

Jo du jag kan förstå att det kliar i fingrarna, för det skulle ju bli riktigt snyggt som du tänkte...men det kommer att kosta en del..tyvärr...större bonusar, kanske.
Rika föräldrar...näe

Äsch då...ni har det ju fint som ni har det, man måste inte ha allt bara man har det bra och ni alla får vara friska....låter tråkig men sant...

Tjingeling.