måndag 31 januari 2011

No pain, no gain...

Idag har vi premiär här hemma, på Icas matkasse, ja eller tja, premiär och premiär, med en sambo som jobbar på Ica så har det väl handlats en  och annan påse där tidigare. Ja och sen tänkte jag skriva att jag iaf inte behöver handla själv...hmmm...har jag inte behövt på åtta år...hmm...jamen i alla fall...idag hämtade jag hem icas första matkasse där man abonnerar på recept med tillhörande råvaror. Pengarna dras från kontot, och stressade helttidsarbetande småbarnsföräldrar kan passera gå utan att passera fängelse...ehum...kassan menar jag... God mat blev det också!
Det absolut bästa är alla färska råvaror och grönsaker, ska med skämsrosor på kinderna erkänna att jag idag tillagade färsk broccoli för första gången, och det tog ungefär 3 minuter längre än den frysta och smakade gudomligt! Varför i hela helvete finns de fryst broccoli?? Varför har ingen berättat att  färsk är så mycket godare?

Nåväl nog om mat, kommer säkert att återkomma till denna fantastiska nyhet i det tomteboska hemmet!

Fick en läkartid för mitt numera olåsta knä också, här har jag haltat omkring hela helgen också bara släppte det när jag la mig igår, men kanske bra ändå för jag fick ju fingrarna ur att boka en tid för undersökning i alla fall, lite No pain, no gain. Man åker ju ingen sportkändisbossefil direkt, men det är åtminstone ett steg åt rätt håll.

Måste får lägga in om en HISS också, ja eller två i en typ. Jag vill hissa internet och dess fördelar. Allt mer går att göra via internet, ta tex att komma i kontakt med sjukvården, jag är inte en person som hittar av telefontider, ringer för tidigt, ringer när alla andra ringer, eller för sent. Men nu kan sjukvården ringa mig istället, bara logga in på min sida, förklara problemet och de ringer mig när det finns tid. Hur bra som helst eftersom jag ändå inte hade några akuta problem. Samma med frisören, glömmer fan alltid bort att ringa och boka tid, men så ser jag att det går att boka online, jag loggar in, får förslag på tider och bokar. 
Samma med vab, föräldraledighet, ja jag är en riktig onlinebokarjunkie!

Gick igång på lite utryck som man svänger sig med också, hör här, det var inte mycket att hänga i julgranen, what?? Varför skulle man vilja det överhuvudtaget? Var har det uttrycket kommit ifrån? Eller krypa i säng som min kära rantamor påpekade, vem fan kryper i säng? Falla huvudstupa, betyder det falla på huvudet utför ett stup? Händer ofta?

Nä nu blir det osammanhängande, bara som om jag klamrar mig fast vid ett från början ointressant inlägg, jag vet liksom inte när man bör ge sig. Så nu gör jag det, ger mig alltså....snart...nu... :-)

//M

6 kommentarer:

Unknown sa...

Hi.... Här finns ju mycket att kommentera i din trevliga blogg. Men jag nöjer mig med broccolin. Visst tusan är den färska så mycket godare än den frysta. Gäller ju även många andra grejer.
Ha en fin vecka! /SA

Annelie sa...

Har också funderat på det där med färdig matkasse, det verkar inte alls dumt. Tänk att slippa det där med att: vad fan ska vi ha till middag idag då?! Det måste vara jätteskönt. Det blir så lätt samma gamla rätter hela tiden annars.
Nu ska jag ta en kopp kaffe! En HEL kopp, inga halva koppar här inte, apropå dumma uttryck!

Herr Nilssons Fru sa...

Ica kasse??? fattar 0. Eller jo jag vet ju vad en Ica kasse e men de här verkar vara nått helt annat. Du vet jag bor på landet...
Vi har Icaaffär i grannbyn. Jag handlar inte heller så ofta, de gör min älsking för de mesta eftersom han ändå kör förbi affärerna när han kör hem från jobbet o e han hemma så har alltid jag för mycke att göra *ler* ibland hänger jag på o ibland handlar jag oxå...

Aj då, har du ont i knät...inte kul, jag blåser lite...hhhuuuu...snart är de över.
Ja utryck finns de många o många äro konstiga. De e mycket som hängs i julgranar i spåkets värld o de e ju kul att de har julgran där oxå.

Kramiz anki

Elin N sa...

Gud så smidigt med maten hem till dörren, synd att ingen kommer och lagar oxå ;), nåja man är ju sambo med en kock men han e ju aldrig hemma. Jaaa visst är det bra med internet, brukar oxå boka det mesta via datorn :)

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Hej på Dig Lilla C´s Mamma !

Du också är ju rolig vet jag.Märkte det nyss,förresten det har jag märkt i andra inlägg tidigare,samma som bror Din och Mor Din syster Camilla är nog mera allvarlig. Kan ju ha fel där.Ibland får jag läsa om vad jag nyss läst och ändra betoningen.

Den där ICA-Kassen var bra alltså.
Det finns en som heter LINA-Kassen.
Det är väl något liknande, med ekologiska varor.Kanske finns fler.Börjar bli populärt för de dubbelarbetande.Bra tycker jag.

Kram och ha en bra kväll,med mannen o.Lilla C /Mi

Annelie sa...

Tack goa du, för din kommentar om bilden!