lördag 22 januari 2011

Vårkänslor och ett glas vin i skön ensamhet...

          

Sådärja, har lördagsjobbat idag, det var riktigt roligt med köpsugna kunder och solen som sken utanför och skapade en illusion av att våren var i antågande vilket nog bidrog till lite vårrusigt shoppande!
Det är till att hålla tungan rätt i  munnen, när det ska knappas priser, scannas och sen dra halva priset på det som är rea, men kunderna är nöjda över sina fynd och mest nöjd blir jag som blir av med de gamla hyllvärmarna.
Det är nog det bästa med januari, säsongsbytet i butiken, ut med dammiga nyårsblåsor och glittriga julkreationer och in med vårfräscha toppar, blusar och jeans i ljusa färger och blåa nyanser. Man är så svältfödd den här tiden på året efter en höst med mestadels svarta och gråa stickade plagg, så när alla andra fortfarande är kvar i kallaste vintern frossar vi i inspirerande vårplagg i butik. Underbart! 
Mina favoriter som redan fått följa med hem är dessa:



Vårfint eller hur? 

Idag har vi lite skiftgång här hemma, vi möttes i dörren, långe sambon och jag. Det är dags för den årliga, interna innebandyturneringen de har på hans jobb, det ligger många tränings host timmar och mycket  avslitna hälsenor slit bakom denna stora, viktiga dag... Som sambons lag aldrig vinner...dom är många som vill delta men ingen som vill stå i mål, och det är ju ganska väsentligt i denna typ av sport. Men det viktigaste är väl inte att vinna utan att delta? Eller....?

Senare ska matchen firas med gemensam middag och jag ser fram emot en kväll med skön musik på spotify, ett glas vin och några timmar alldeles, alldeles ensam. Ja tro nu inte att jag är less på sambon och helst  är själv men ibland är det så förbannat skönt att bara vara själv och ja...vara själv....funderar på hur jag ska   förklara men jag tror ni vet vad jag menar.   

Tack och lov har sonen tillfrisknat totalt sen gårdagens kräkfest, det måste varit något annat, magsjuka går inte över sådär, eller gör den det? Frisk är han i alla fall och i morse vaknade han och var kissnödig i vanlig ordning och vrålhungrig; - Mamma min mage har kurrat typ 600 gånger redan, jag måste få något att äta.

Nä nu är det dags att hitta på något bus med lilla  C, häromdagen fixade vi starwars ljussvärd av lite färgat papper och tejp till lillongens stora förtjusning och sen kämpade vi i hårda dueller som för det mesta slutade med att  pappan förlorade då lilla C allrahelst allierar sig med mig!

May the force be with you!

//M


4 kommentarer:

Rantamor sa...

Ha en alldeles trevlig kväll.
Skönt att LillaC blev frisk fort, nu kan ni ju mysa ikväll istället.
Här är det slut på väckelsemötet nu snurrar Plura på cd`n och Rantafar är mycket mera glad och borta är asmaanfallet....

Unknown sa...

Det verkar som att solen visat sig på de flesta ställen. Dock inte här...
Ha nu en skön ensamkväll! /SA

Annelie sa...

Det är väl det enda som är positivt med kräksjuka, den försvinner lika snabbt som den kom!
Fast visst kan det hålla på länge, men sen tar det plötsligt slut bara, utan förvarning. Fast vi vuxna är ju helt slut efter!
Jag längtar såååå efter att få shoppa lite vårkläder jag också nu!

Katrin ja, gud bevare mig!

Camilla (Rantis) sa...

ja, nu får faktiskt våren ta å komma...
är less på kyla,snö och vinter nu!

Nä, vi var ju på LillBabsans café då...
de här är ett ännu finare ställe....
Kommer ni ner denna sommar me, så är en söndags brunch där given, de har t.o.m film för barnen så att vi vuxna kan äta "lite" i fred....
Stegård heter ställer, hur fint som helst på sommaren....