fredag 7 januari 2011

Snöstorm och all inclusive...not my cup of tea...

Otroligt så dagavill jag har blivit, ledig i tid och otid, dricker vin på både onsdag och torsdag, och så även idag, ledig alltså inte dricker vin, klockan är trots allt bara 12, hmm fast hade man varit utomlands så hade det iofs varit tid för ett glas.
Men när man tittar ut så är det långt ifrån lunchvinglaset....suck vilket helvetes snöande...
Och långe sambon insinuerade igår att jag och Lilla C minsann hade att göra idag när vi är lediga...va menar han???
Jag som ska färga håret, dricka lite kaffedrinkar från min bästa kompis Dolce Gusto och eventuellt stryka lite tvätt...suck...måste jag skotta snö..? Har ju nog fått en inflammation i armen och vaknade med en öm nacke...eller är det latmasken som rört på sig?

I alla fall så har jag lovat Lilla C att lägga upp hans legoborg på bloggen så att mommo får se den, det var en uppskattad julklapp denna jul då lego är den lekform som får mesta delen av sonens uppmärksamhet just nu.

Titta mommo så fin den blev!
Nä nu vill jag bara förtränga det evinnerliga snöandet och bara minnas alla sköna ögonblick från 2010.

Lycklig badkille på Mallis
  I slutet av maj åkte vi till Mallis tillsammans med långe sambons familj för att fira en 60-års dag.
Vi bodde helt fantastiskt fint då syster ystern hade fixat uppgraderingar till hela familjen och mina fördomar om all inclusive fick revideras lite. Okej då, det är rätt schyst att kunna hämta bubbel på is efter frukost...Men jag fixar fortfarande inte att äta i samma matsal i två veckor..även om maten var bra. Denna stress att stå å hänga på låset för att få bra platser, ingen njutning i att strosa runt och välja restaurang efter kvällens önskemål, inte sitta och betrakta människor utanför den restaurang man valt. Inga personliga möten med restaurangägare och dess personal. Bara stressade diskplockare, gnälliga tyska shitkids och mat i kantiner...not my cup of tea....men champagnen var kyld och god!

Och stranden var en av Mallorcas bästa....
 Även i Umeå kan vi stoltsera med en om än liten men underbart vacker skärgård. Under sommaren fick vi möjligheten att tälta med våra goda vänner ute bland Obbolas kobbar och skär, god mat, goda vänner och en glödande solnedgång är receptet på en underbar kväll.
Vana tältare som vi var då vi veckan före tältat i borgafjäll med en handfull plusgrader på nätterna så kröp vi ner i våra varma sovsäckar iklädda underställ hela familjen, och trodde vi skulle dö av värmeslag och viss torrhet i munnen efter en alltför blöt kväll runt brasan sen barnen somnat...
Tältet hade slagits upp i en grop mitt i morgonsolens gassande sken...Jocke, du får inte förtroendet att välja tältplats igen vill jag påpeka...Men ett starkt minne från sommaren blev det!

Nä, går inte att förhala verkligheten längre...bara att dra på sig understället, mysse å täckbysse och ta en match med snöhelvetet. Men då ska jag fan dricka vin ikväll med.

//M

2 kommentarer:

Rantamor sa...

Blir all Inclusive ikväll med, men jag lovar...glada kockar och ingen kö och trängsel.
Och om du efter snöskottningen orkar ta dig fram till vår bardisk så ska jag servera bubbel till dig...lovar.

Och maten är all redan på gång, doftar mat i hela huset....

Men kör försiktigt det är ett riktigt ruskväder...moffa damsuger och nu ska jag fortsätta stöka med förrätten lite...

Välkomna.
Men någon solstol kan jag inte utlova..... *skratt*

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Ja, så är det när man är ung och inte tung i gumpen.
Unna Dig allt, ta för Dig rätt vad det är, så sitter Du i en gungstol ock virkar åt barnbarnen.

Jag skriver för brinnande livet om min ungdom, vart tog den vägen.....
Varför drog jag inte i nödbromsen, så dags nu.Men jag lever vidare,snart spirar det i backarna igen, och lilla C kan plocka sippor åt Lilla C:s Mamma och Mormor, ja Pappa och Morfar med för den delen.