onsdag 15 december 2010

Morr....God jävla jul...

Vissa saker är bara inte meningen vad det verkar.... har i flera dagar försökt få till några ynka julkort att skicka till nära och kära men det verkar inte bli av före jul.
Jag har en ängels tålamod, har byggt pussel med 10000 bitar, blir sällan arg fast det jävlas men nu tror jag snart jag blir galen.
Fotade lilla dunungen min häromdagen, van som han är av Rantamommos fotande så poserade han villigt och ställde upp på alla konstiga ideer jag hade.
Till slut hade jag fått till ett skapligt kort och nu kom nästa hinder, har inget Photoshop på lilldatorn men har möjlighet att ladda ner en version, vilket jag gjorde.
Eller försökte göra, en nedladdning tog sisådär över en timme och när jag väl laddat klart så var det något fel på filen, så det var bara att börja om. Sådär höll det på hela kvällen och frustrationen började bryta fram, klockan 22:30 hade jag äntligen få en felfri version på min dator, som "bara" skulle installeras, det var då jag gick och la mig.

Nåväl igår tog jag nya tag sen jag kommit hem från jobbet och började trixa med mitt julfoto, i vanlig ordning så improviserar jag utan instruktionsbok och jag måste säga att den som uppfann ångrafunktionen borde få nobelpris.
 Till slut är julhälsningen färdig och ska skrivas ut, men inte heller skrivaren är installerad på lilldatorn och jag lägger ner för kvällen.
Det var ett tag sen jag skrev ut något och jag vill minnas att den varit obrukad eftersom bläcket tagit slut, så på vägen hem från jobbet åker jag förbi stora elektronikaffären och ska inhandla bläck, och vet ni vad?
Man måste köpa varje färg separat för 150 spänn styck, och jag har ingen aning om vilken av färgerna som är slut. Så jag chansar och köper svart, rött och gult............gissa vilken färg som var helt slut?

Så nu har jag laddat hem nya uppdaterade drivrutiner till skrivaren, photoshop fungerar, julkortet är färdigt men likförbannat är jag tillbaka på ruta ett.
Imorgon köper jag blått....

Men lilla C och jag har i alla fall pysslat ihop lite julhälsningar idag så några brev får vi iväg iaf från Lilla familjen på Tomtebo.

God Jul!
Med rynkad panna...

//M

1 kommentar:

Rantamor sa...

Hav tålamod var mid och god...
Klart du måste köpa färgerna separat...va trodde du, att du skulle få en färgpyts å blanda själv....*asgarv*
Tror jag skrattar på mig...
Borde nog vara anonym ikväll är jag rädd....
Fniss...