måndag 13 december 2010

Barnsjukdomar, Botox och Blondiner....

Måndagförmiddag och hemmavid, lilla C har haft feber och halsont hela helgen så det fick bli en "försökafåiongenmat" dag för att han ska få lite energi i den lilla kroppen, en hel helgs fastande kan ju knäcka vem som helst och just nu ser han hiskeligt blek ut stackarn.
Så typiskt, varför blir alla barn sjuka i december? Otalet är de fotografier där åtmistone en av oss barn klär julgran med t-shirt, underbyxor och sjuksängsrufsigt hår, bleka och med feberblanka ögon uppbådades sista energin för att få kulor och glitter på plats. Nåväl, får hoppas att han haft sin beskärda del sjukdomar nu innan jul, förra helgen avhandlades ju rinnsnuvan så vi borde ha jobbat oss igenom det värsta kan man hoppas, peppar, peppar.

Nåväl, hemma idag alltså och det kan stressa vem som helst som jobbar i handeln såhär två veckor innan jul, inte det man önskar, men å andra sidan får jag väl ta och passa på att göra något bra av den ofrivilliga ledigheten och julanpassa huset lite.
 Eftersom familjen är spridd för vinden så kommer vi denna jul att samla ihop alla familjegrenar hos oss, och det passar väl bra, att fira jul på Tomtebo?
Så idag ska jag vara sådär fördömt "duktig" och tvätta upp allt sänglinne så att ingen behöver sova ihop med några kvarglömda fisar över jul, övervåningen som vi sällan använder ska dammsaneras så vi undviker allergier, en och annan julattiralj ska ställas fram och långe sambons whiskeyförråd ska arrangeras och kompletteras.

Maria Montazami, är inte det en helt fantastisk, underbart blond människa, så mycket pengar och så lite stil, men ändå alldeles alldeles underbar. Såg en inför snutt häromdagen när en av de andra fruarna som drömmer om en skådespelar karriär, skulle visa olika ansiktsuttryck, har ni sett den? Jag skrattar så jag dör när jag ser den, varje gång, för det händer......INGET!!!
- Nu är jag rädd, säger hon....man väntar, väntar...inget... -Nu är jag glad, och ja det ser man ju faktiskt, hon kan ju fortfarande öppna munnen, men sen fortsätter den sönderbotoxade människan med ett förvånat uttryck...eehhh....nä inte det heller.
Det är sjukt roligt att se, vad för slags liv de lever, javisst att det är vinklat men my gosh!! De har trots allt inte fötts in i det, utan det är svenska tjejer som flyttat till det förlovade landet i väster, träffat en rik karl och tappat alla begrepp.
Är det vår tids utvandrare? Maria Montazami, jag tyar inte mera!!!
Känner ni förresten igen Isabelle Adrian, hon är en av de nya fruarna? Nä hä inte det, det gör knappt jag heller, hon var iaf med i en av de första omgångarna av Robinsson, men försök att googla på henne för och nu, skrämmande.

Nä, dags att dra igång dagens pyssel här hemma, inte en dammråtta kommer att gå säkert.

Med dammvippan som vapen,

//M

3 kommentarer:

Rantamor sa...

Skit i dammet och pyssla lite med lillaC istället, vi överlever nog lite damm ska du se.
Men att jula lite tycker ju LillaC att är kul. Den lilla stackarn missade han hela luciafirandet. Men det är ju så kallt så det var tur han inte behövde stå ute å sjunga "sakta lucia" på dagis.
Nu får ni ta fram lussebullar och mysa ihop er på Tomtebo på lucia.

Hoppas att han kryar på sig den lilla...näe nu ska jag stryka tvätten...går som en strykrädd katt förbi högen varje gång jag är inne i tvättstugan....
Förresten är det inte lunchdax..
Jodå.
Då bli det stryk på eftermiddagen istället.

Krama LillaC....

Annelie sa...

Jag säger som Rantamor, skit i dammtussarna, jag tror nog att dina gäster skiter i dom i alla fall.
Tack söta för dina lyckönskningar!
De värmer!

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Ja, gör det för dammtussarna är änglarnas tofflor, dom Du ser under sängen.Läste en så gullig dikt hos en bloggare, men var någonstans vet jag inte.Så småningom hittar jag väl den bland mina 197 följebloggar tänkte komma upp i 200 före Jul.
Det finns en del som inte skrivit i sin blogg på minst ett halvår sedan.Så om jag inte skriver på ett par dagar gör väl inget.Kan ju alltid skriva om något bus jag gjorde när jag var ett litet barn, som Lasse Berghagen sjunger.
Kram och ge Lilla C glass det botar vad som helst.Om han nu gillar det förståss.