torsdag 2 december 2010

Glamourmorsan slår till..

Förkylningen är väck, tog ett glas vin igår och se så bra det gick, vin det är grejen det! Skönt, då kanske jag kan köra igång och tampas med "monstret" i helgen, det behövs verkligen.

Jag har en känsla att jag inte riktigt är en helylle mamma till lilla C, denna känsla framkommer som mest vid lämning och hämtning på dagis, alla andra mammor kommer med varma täckbyxor, mössa, vinterskor, jag är morsan som alltid står och fryser, men va tusan, frisyren är snygg iaf! *skratt*

Idag när jag skulle lämna lilla C så upptäckte jag försent att jag glömt jympaväskan hemma, hela idén med jympan är att småkidsen ska ansvara för sin lilla väska med kläder, byta om, springa runt lite, byta om och gå tillbaka, nästa år lägger de till duschning, allt för att förbereda de underbara dunungarna hur det ska gå till i skolan, fantastiskt och pedagogiskt tycker jag.
Nåväl, jag har ett grymt minne vad gäller det mesta men imorse glömde jag fan väskan, och såklart kunde inte sonen alls tänka sig att springa runt i ett par mjukisbyxor som fanns i hans skåp på dagis, han skulle ha sina shorts.
Att åka och hämta var inget alternativ förklarar jag varpå de stora Lille Skutt tårarna börjar spruta.
Nu är jag helt plötsligt i ett läge där ett smidigt lämnande för längesen bleknat bort som spår i sanden vid högvatten, trafiken blir helt galen runt halv åtta och jag behöver komma iväg.
Så vad gör den frysande glamourmorsan? Tja problem är till för att lösas så jag klipper helt sonika benen av mjukisbyxorna, snipp, snapp och sonens tårar torkar direkt, han tittar på mig som om jag har blivit tokig, och i mitt stilla sinne funderar jag vad han kommer att berätta för fröknarna, men nog har de hört värre historier?

Och jag har faktiskt köpt ett par riktigt varma och snygga vinterkängor...

Imorgon är det fredag igen, denna vecka har gått toksnabbt och nästa vecka blir det ett besök i Göteborg, det var längesen jag var där nu, jobbpendlade dit i fyra månader innan lilla C föddes, och jag ser fram emot att återse den vackra staden.
På tal om jobb, har ni tänkt på att det ibland står begränsat antal varor i en del annonser, hade en kund häromdagen som var riktigt upprörd då detta inte hade stått i en annons vi hade, varan var slut när hon kommer för att handla den och hon hotar med att gå till Konsumentverket då det inte stod att varan fanns i begränsat antal...ehh..hmmm...hur menar hon, alla varor finns ju i begränsat antal, förr eller senare ta de ju slut på lagret. Det är väl bara på Ica det alltid fylls på med nya varor?  Aja inte vet jag, arg var hon iaf.

Nä nu ska jag göra lite nytta en stund, sen ska jag kalla på John Blund!

//M

2 kommentarer:

Rantamor sa...

Men du är galen, klippa benen av LillaC´s mjukisbyxor...jaja ja säger då d stressade dagisföräldrar, det är nog inte lätt att vara en pedantisk förälder då.
Och var hittar du en förälder som aldrig misslyckas ??? Leta på du kommer aldrig att hitta en sådan.
Skulle tro att dagisfröknarna fick höra om dig och ditt mode designande med ett par shorts. =)=)
*skratt skratt*

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Det tycker jag var tufft gjort, tror nog jag hade gjort detsamma.Min Dotter hade i en viss ålder, fix idé att klippa sönder allt möjligt.Så vem vet kan bli ett mode nu igen.Hon ville se vad som fanns inuti vissa saker, det är ju förståeligt, då måste man ha sönder dom.Varför uppfann dom saxen då för !

Vi klipper vidare!