söndag 15 maj 2011

Trädgårdsfrustration...

Söndag idag och dagen efter  Eurovision Song Contest, Sverige med Eric Saade i spetsen gjorde bra ifrån sig och när alla röster sent om sider räknats så hamnade vi på en hedrande 3:e plats, kul, var  ju längesen sist typ..

Imorse var det min tur att  åka med lilla C på simskola och me tanke på att jag stängde av tv:n halv ett inatt och vi tillbringade eftermiddagen och kvällen på stan med långe mannens föräldrar och en hel del vin så      var det med viss motvilja i kroppen jag kom mig ur sängen. Nåväl sen man väl har blottat sin bleka lekamen i simbassängen så har man defenitivt vaknat till.

Långe mannen var fiskesugen och ringde runt till alla sina kompisar för att locka med sig någon hugad spekulant,och i Obbola fick han napp..haha...och där har han spenderat hela dagen medans han på vägen skjutsade lilla C till en  kompis.
Jag hittade en helt oöppnad bortglömd Plaza interiör och njöt av ensamheten en stund...satan...man ska inte läsa Plaza på en söndag när man är avslappnad, ouch va många nya ideer jag fick, inne, ute..ja fan överallt. Blev alldeles stressad av tanken och var tvungen att åka iväg till Plantagen för att stilla trädgårdsbegäret en stund.

Hittade en fantastisk mysig skön gungkorgstol, provgungade och kan definitivt se mig själv i denna tillsammans med en bra bok i sommar, man kunde riktigt krypa upp i den och bara mysa. Vi ska ju fixa ett myshörn i vår trädgård, har ännu så länge bara fått upp själva insynsskyddet men i sommar är det meningen att vi ska lägga marksten, plantera lite lummiga insynsskyddande buskar och ngn form av sittmöbler. Var inne på en stenbänk innan jag hittade "ägget" här ovan till höger..

I övrigt har dagen inte varit speciellt produktiv och jag måste nog snart göra lite nytta i tvättstugan och stryka bort lite tvätt. Kanske... eller så myser jag bara ner mig i soffan med go'ungen och ser Ice Age med honom, känns betydligt mera lockande.

Nu ringde långe mannen och berättade att han kommer hem med två fina öringar, tur för mig som inte har funderat på någon mat.

//M

3 kommentarer:

Camilla (Rantis) sa...

ja, de e farligt med dessa tidningar...finns ju så mysse snyggt!
Jag har ägnat veckan till att kratta ut matjord och sått gräs...
Hade ju en grävmaskin här de sista dagarna innan snön kom, så den fina gräsmattan e väck..
Men nu så...nu ligger det miljontals små frön som ska bli en tätt gräsmatta och att det dessutom har pissregnat denna helg gör ju allt bättre....hoppas bara på lite sol nu...

Ser fram emot nästa helg...
ska bli skoj att ses!!

Rantamor sa...

Verkar som att du inte ska ha så mycket ledig tid...
Du planerar så mycket !!!
Var nyss på plantagen och köpte sättpärer...
Men är ordentligt trötta så vi fortsätter hemöver.
Längtar visserligen att få träffa LillaC men tror att behållningen skulle bli liten när vci är så utslagna i skallen....

Såg den snygga hängstolen...ägget...på plantagen..
kan verkligen se dig sitta där och läsa en deckare....

Kramar...

Unknown sa...

Hej, det var ett tag sedan. Trevligt att läsa dina blogginlägg. Hoppas att öringarna smakade bra! /SA