onsdag 25 maj 2011

Det som händer i Barcelona och så vidare...

Måste ju medge att det varit lite jobbiga dagar nu ett tag, denna jävla vulkan som spetsat vardagen lite för mig, hade jag kunnat vara utan kan jag berätta. Vi dvs jag och ett gäng fantastiska brudar har sedan länge bokat en weekend till Barcelona och på fredag bär det äntligen av trodde vi, tills askmolnet dök upp, så jäkla typiskt, men tur är det ju då att flygbolaget som ska transportera våra arma arslen hävdar att det inte finns något askmoln, hmmm...låter ju otroligt tryggt...ehh? Det råkar dessutom vara bolaget som kör myntautomat på toaletterna och billiga ståplatsbiljetter...eller är det bara en myt?

Nåväl nu ser det ju ut att ordna upp sig iaf, vulkanen har lugnat ner sig och flygen verkar kunna avgå som planerat, och jävlar i min låda va roligt det kommer att bli!
Idag har jag därför haft stora make over dagen, eller åtminstone recover dagen, där min favoritfrisör Sarri på Catwalk gjorde det hon är så utomordentligt bra på, riktigt kort blev det dessutom vilket känns jäkligt bra! För att fortsätta på samma linje har jag nu avlägsnat oönskad behåring på benen och snyggat till mina totalt osexiga fötter genom att aplicera lite fransk manikyr för att täcka det allra värsta iaf. Tår är inte sexigt...
När jag ändå var igång med nagellacket fick händerna sig en omgång också, så nu gäller det att sitta lungt och fint å vänta på att skiten ska torka, vilket inte är min starka sida så jag passar på att blogga lite, det kan väl inte sabba alltför mkt?

Imorgon blir det stora packardagen, vilket blir en stor utmaning för en som äger alldeles för många par skor och där densammes walk in closet inrymmer alldeles för många favoriter som inte vill bli kvarlämnad hemma när de andra får följa med på weekendresa.
Föredrar faktiskt att packa för en tvåveckorstripp, då kan jag ju i princip överpacka utan att skämmas eller bli ifrågasatt, men en weekend, det är två hela dagar, men jag vet ju inte riktigt vad vi kommer att hitta på, hur blir kvällarna? party, eller bara restaurang och en å annan bar?
På jobbet har de verkligen roat sig på min bekostnad denna vecka då de inte kan begripa varför man behöver ta med sig två bikinis för två dagar? Och frågan hur många par skor jag har packat hittills har lockat fram ett och annat spefullt leende hos de övriga.
Jag har inget problem att bjuda dem på denna skadeglädje, jag håller med dem, fast tänker ändå packa fyra par skor, just because I can,det är ju skorna som gör hela outfitten, eller hur?

Så på fredag morgon bär det av och min plan är att lilldatorn följer med för att dokumentera den officiella versionen av resan till Barcelona. ;-)
I övrigt gäller det något slita men fullt användbara "Det som händer i Barcelona, stannar i Barcelona"! Mohahahaha! (Just denna del av bloggen är speciellt dedikerad till Herr Bäckström, jag ska ta SÅÅÅ väl hand om frun din!)

//M

3 kommentarer:

Rantamor sa...

fortfarande glad att inte du fick välja...
vem vill ha jordens undergång =D
då hade du definitivt inte kommit till Barca med alla dina skor...

Hörde Långe mannen på radio idag...lät som en politiker...svängde med svarena om turneringen var bra eller inte hahaha....

Imorron kommer lilleC.

Tjingeling från spikmattan...

Camilla (Rantis) sa...

hahaha....
jag säger ju det!!!
Du skulle haft "stor tysken" med dig...
men du AKTA dig för övervikt...för just detta "flygbolag" e ju speciallist på att hitta en massa extra avgifter....
Flyg lugnt...å ha det skoj!!!

Rantamor sa...

JÖSSES va läsare du haft över femtusen....
Hahaha....nu ha du blivit poppulär minsann och mig snor dom besökare av hela tiden...kanske du som får dom ??????

Ha en trevlig resa...för det bli väl en hälsoresa av något slag....