onsdag 2 mars 2011

Vem fan bryr sig om smutsiga fönster...?

Idag är det  härlig vårdag, ett par grader på den positiva sidan av  0 strecket och jag var tvungen och se på klockan när jag lämnade lilla C på dagis och det var helt ljust, kunde klockan verkligen bara vara strax efter sju?
Det är till och med så att solen orkade titta fram just, och jag förlåter den dess avslöjande strålar mot mina  handavtrycksmärkta fönster så länge som den orkar tina bort all gråblaskig snö efter vägarna. Är det en deal så kan jag leva med smutsiga fönster!!

Lillongen har haft maskeradparty på dagis idag, men han har hela veckan hävdat att han inte vill klä ut sig, fram till imorse när han liksom ville kompromissa och säger att -"Okej mamma om du kanske syr en star wars dräkt åt mig så skulle jag kunna klä ut mig. Underbara unge, för det första är jag en morsa som aldrig någonsin har sytt ngt i maskeradväg, jag köper sånt, och för det andra, detta säger han ungefär en halvtimma innan vi ska bege oss mot dagis. Lovely!!

Nu blir det middag!!

//M

3 kommentarer:

Rantamor sa...

Men hade du inte förstått d att det ska vara rätt maskeraddräkt, tror du LillaC vill klä sig i en fjollig bolibompadräkt....kunde du ju frågat mommo så hade hon svarat direkt...hahahaha
Jag har också små handavtryck på altanfönstret och dom är jag rädd om...och solen får gärna lysa på dom för då ser jag dom bättre...

Kram från mom å mof...

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Hej !

Behåll Du de små handavtrycken.Det är bara bra med lite smutsiga fönster, för annars flyger fåglarna ihjäl sig i det.Det blir som en spegel, vet Du ju.
Minns hemma hos min dotter, alla i lagom höjd spår av små barnhänders avtryck.Rätt sött faktiskt.

Kram Mi

Herr Nilssons Fru sa...

Skitiga fönster...ja men jo de har ju alla. Har man små handavtryck på dem också är de extra fina i sin skitighet.

Kramiz Anki