torsdag 24 mars 2011

Supermåne orsakar torrperiod...

Ni har kanske märkt att  min blogg drabbats av årets värsta torrperiod som skådats, kanske är det    tsunamin, eller  bara supermånen som orsakat denna åkomma. Blir inte ens retad att skriva om något som stör mig, eller jo, jag har två saker som jag måste avhandla och få ur systemet.

Först och främst, Maria Montazami, DET RÄCKER NU! Hur jävla länge ska en bortskämd jäkla hemmafru som lever på sin mans pengar få glamourisera detta på bästa sändningstid i tv? Det är tofsar hit och läppstift dit, vilket förbannat trams. Jo javisst jag erkänner, jag charmades också från början av denna oförargliga blondin, men nu får det vara nog, henne 15 minutes of fame  borde börja gå över. Men nej då, nu är det osammanhängade släpigt trams för ett resebolag, egna väskor, tofsar och you name it.
Droppen var när hon började påstå att hon minsann jobbade...med vad? Jo hon shoppade, tog hand om barnen, tvingade dem att sola...STACKARS MÄNNISKA.... suck...  Nä ska se om det finns nån grupp på facebook som Bojkottar företag som använder Montan som frontfigur.
Hon står för allt som ger jämlikheten en högersmocka, att bara låta någon med så lite verklighetsförankring och med så stor egen övertygelse ta så mycket plats är skrämmande, saknas bara att hon får egen talkshow.

Sådärja, fick jag ut det ur systemet, har liksom gnagt runt ett tag detta, men nu kan jag släppa och gå vidare.

Idag är jag och lila C hemma, lillongen är snorig och idag har hostan gjort storstilad entre, lillstackarn. I vanlig ordning blev långe sambon och jag tvungen att bryta arm om vem som skulle bli hemma, märkligt det där, att vi båda alltid råkar ha något extremt viktigt på jobbet så fort det börjar osa vab, inte så att vi egentligen inte vill vara hemma med sonen, men lik förbannat så går vi som hungrig tomte runt het gröt innan någon ens tar upp ämnet. Idag blev kompromissen skiftgång. Jag: personalmöte 8-10, långe sambon: very important meeting 10-15 och sen ner på jobbet för kvälls kassapasset för egen del. Ja ja, va gör man inte!

Lille C ville baka rulltårta idag, men då kon har sinat och det knappt fanns mjölk till frukosten i morse så enades vi till mammans lättnad om muffins. Efter inventering i skåpet visade det sig att långe sambon fått med sig ett varuprov på mix för äpple och kanel muffins, bara att tillsätta smör och vatten, perfekt för lillongen att "blanda och baka själv". Gott blev det oxå,så tack ni produktutvecklare, måste vara en småbarnsförälder som kom på detta!!

Så nu har vi fikat äppelmuffins, ätit smet, byggt lego, ritat otaliga teckningar med banor och monster och nu är det paus med filmtajm och morsan får en välbehövlig bloggpaus. Ja just det ja, tvättmaskinsjäveln står å piper och vill tömmas... på återseende!

PS. Upptäckte att jag bara skrev om det ena som retade upp mig...nåväl ni får väl vänta lite på den spännande upplösningen, och med tanke på den takt jag har på bloggandet för närvarande så har ni säkert glömt det till nästa gång jag behagar placera mina torra, fnasiga vinterfingrar på mina champagneklibbigt tröga tangenter igen.

Simma lugnt!

//M

1 kommentar:

Rantamor sa...

*skratt* har du äntligen genomskådat denna tofshäxa....
Men så synd att LillaC är sjuk igen...fast det var väl ett tag sen sist..kanske.
Hoppas han piggar på sig fort, fort.
Vi pratade om han igår faktiskt och sa att det skulle vara dags för en sväng till Tomtebo, vi saknar den lilla.
Men just nu får jag ta hand om min pissiga rygg...

Häls LillaC och pussa från mommo å moffapoffa....