måndag 14 mars 2011

Floating rib syndrome...

Fint det låter va? Har jag tyligen haft i fyra år, kanske... Själv har jag gjort allsköns egenhändigt ihopgooglade diagnoser där jag haft allt från gaser till gallbesvär. Tycker att det är lite besvärligt att  gå till  farbro doktorn serni, är ju liksom inget stort fel på mig ju, har ju molat på å värkt i sidan sen jag hade lilla C i magen. Idag gjorde jag slag i saken och bokade en tid när det gjorde ont, för det gör det bara ibland.. Och vet ni vad ärade farbro doktorn säger?
Att han kände till en patient till, och denne hade fått göra alla slags undersökningar för att få denna diagnos, OCH? frågar jag. Ja patienten hade inte blivit bättre men iaf gladare, av att veta vad hon led av, kul hörni kul.
Nåväl, säker var den allmänpraktiserande läkaren inte, men han hittade då sannerligen av den ömmande punkten på mig, två fingrar i ryggen och det strålade som om jag fått en elstöt. Tänk att man blev glad över att han hittade ett fel? Knasigt. Men han behövde lite betänketid och skulle höra av sig om eventuell åtgärd av mitt flytande revben... Fortsättning följer...

Annars har helgen gått i njutningens tecken, tidigt på lördagen packade vi picknick och varma kläder och drog ut till svärföräldrarna ute i skärgården, ja de vi har i Umeå alltså. Två helt underbara dagar med skoteråkning, grillning, renskav på mourikka, champagne i snögrotta, renfällar och en stor rund sol.




//M

8 kommentarer:

Rantamor sa...

Flytande revben ??? Du har ingen ordning på dina revben hör jag.
Hur kan man få så där...berodde det på graviditeten ???
Få nu se vad dom kan göra åt det för så där kan du ju inte ha det.

Härlig helg ni har haft.
Fick ni nån fisk då ???
Eller ni kanske inte fiskade nå heller.
Och Lilla C såg ut att trivas på farfars skoter...kul.

Kram till Lilla familjen.

Rantamor sa...

Förresten kolla mina leenden idag, redigerade ett foto av LillaC där han var liten....

Anonym sa...

Men Malin då får du släppa kollen på det revbenet...märkligt...hur långt kan det vandra ??? :)//Veja

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Hejsan !
Det var då för väl att Du mod till att gå och få en klarhet i det.Hoppas Du kan få hjälp nu.
Kan ju vara bra att veta att Du inte var ensam om att ha "sjukdomen".

Vet att många Mammor som bär barnen på höften kan få svåra men av det.

Kram och var rädd om Dig !/Mi

Camilla (Rantis) sa...

mysiga foton...
Hoppas doktorn får ordning på dina "flytande ribbs"....

Rantamor sa...

Har en utmaning till dig på min blogg.
Rätt kul.
Kom igen nu du har säkert sanningar jag inte vet hahaha...

Rantamor sa...

Du behöver ju inte skicka vidare till någon .....om du inte vill...

Rantamor sa...

Hjälp....dom vill jag inte veta...