tisdag 8 mars 2011

"Puss puss, yksi kaksi kolme, älskar dig!"

Har lite bloggtorka, vet inte om det beror på för lite tid eller för lite händelser att skriva om, jag vill inte bara skriva om dagar som går, vad jag ätit eller haft på mig eller shoppat, jag vill ha ngt att ironisera om, raljera, driva med eller helt enkelt bara ifrågasätta. Så när fantasin tryter och det mesta bara är vanlig sketen vardag, ja då blir det inte mycket skrivet här heller...

Ikväll ligger jag som en trasa i soffan med datorn på magen, slut i hjärnan efter två otroligt givande dagar i göteborg med jobbet. Solen har skinit (ser inte klokt ut det ordet men jag hittar fan inget bättre) utanför fönstret men väl ute med solglasen i högsta hugg så har nordanvinden tagit ett rejält tag i kalufsen och förpassat alla försök till cool, värdig väskan-på-armen-svassning åt helvete, nä bara att dra norrlandskavajen närmare kroppen och hiva upp väskjäveln på axeln och spjärna iväg i motvinden... Lite plåster på såren var synen att alla små fashionistas i kort kjolar och stora solglas såg jävligt frusna ut och förmodligen plågas av kronisk urinvägsinfektion. Dessutom är jag ju småbarnsmorsa och snart 35 + och då är det väl legalt att vara praktisk och varm?

Käkade en helt underbar middag igår under min vistelse i västkustens huvudstad, restaurangen hade det något kontroversiella namnet "Puta madre", googla så förstår ni, och när man kliver innanför dörrarna så är det som att kliva in i en bordell hämtad ur filmen moulin rouge.
Mitt menyval blev iaf;
Atun a la Veracruzana
Svartpepparrullad halstrad tonfisk, toppad med Veracruzana salsa. Serveras med en camotepuré toppad med rostad majs.

Fantastiskt gott men satan va magen brände hela  natten, ja att det slank ner ett par vinglas kan väl knappast ha påverkat va?
Nåväl, sittande möte i två dagar brukar medföra förstoppning så va fan, det höll igång systemet iaf!!

Nä, jag hade ju fan inget vettigt att skriva om som sagt var, så jag ska nog lägga ner nu och släpa min trötta karriärskvinnelekamen till sovrummet och spela ett parti sudoku som jag laddade ner som app på mobilen häromdagen. Det sägs träna upp trötta hjärnceller har jag hört, ja inte vet jag, bra tidsfördriv iaf, och garanterat sömnpiller är det.

Btw, pratade med lillongen i telefon idag som sportlovar hos mormor och morfar och när vi skulle säga hejdå kom harangen, " hejdå mamma, älskar dig puss puss ett två tre, hejdå yksi kaksi kolme nelje visi godnatt! Var fan får han allt ifrån??

//M

2 kommentarer:

Rantamor sa...

Hahahaha ja inte har vi räknat på finska på hela tiden han varit här....är nog kvar från adventskalendern "gyllene knorren" men men...det sitter mycket kunskap bakom den lilla hjärnan...
Nu sover han gott..
Vi syns imorron kväll....

Kram.

Rantamor sa...

Snällt...vi kanske vet...men roligt att få det skrivet och bekräftat...blev lite tårögd...