tisdag 2 november 2010

Träningsågren....

Märkligt ord det blev...men det är just det jag har.
 Hade kommit igång så bra med träningen här i början av hösten, såg ett visst darr på nålen när jag steg på vågen, men så började projektvågen. Ena dan i Luleå, andra på Arlanda och nästa i Gävle, och inte ett träningstillfälle i sikte.
 Vadå undrar ni, finns väl träningslokaler överallt och jomenvisstserru finns det sånna, men när man likt jag har träningslokalsfobi så blir det inte många besök på några okända träningslokaler inte.
Vet faktiskt inte vad denna fobi grundar sig i, gillar bara inte att bege mig till ställen där det befinner sig en massa människor som vet var dom ska gå, hur det fungerar och som dessutom har en jädra massa muskler på rätt ställen.
Så jag bränner kalorier till Nintendo Wee på övervåningen, jo ni läste rätt, ett förbaskat bra träningsredskap om man som jag inte har varit toppidrottsman direkt. Använde mig av den hela våren och tappade 7 kilo, ganska coolt måste jag säga, man kan köra joga övningar, styrketräna, workouta och den håller koll att man har balansen rätt och är sådär lagomt näsvis i sina frågor varför man har gått upp några hekton efter helgens vinglas så man irriterat kör ett extra boxningspass.
Men nu har jag totalt tappat motivationen, suck, inte ens Biggest looser som tidigare fick mig att köra stenhårt väcker nåt större träningsbegär för tillfället, är det okej att låta bli då? Om man inte alls har någon lust utan bara vill mysa med tända ljus och läsa inredningsblaskor, vad göra?

Så jädra trött också, kanske kommer motivationen tillbaka när livet lugnar ner sig igen, börjar snurra i vanlig takt igen.
Påminn mig förresten att tacka nej nästa gång jag får ett nytt spännande projekt som faller mig i famnen, man behöver inte hoppa på alla tåg, när ska jag lära mig det? :-)

November gjorde entré igår också, ingen storstilad superstjärne entré direkt utan stillsamt, med jämngrå tråkig mellanmjölksvardag, tillbakadragen en timma (faan det är därför jag är så trött), en lång startsträcka inför julens galna framfart.
För alla som jobbar inom handel vet vilken tid vi har framför oss, nu ska alla borden dukas och julklappsförslagen ska presenteras på varje visuell yta, och man får tycka vad man vill om den kommersiella julen men det är efterfrågan som driver utbudet.
En intensiv men väldigt rolig tid i butik är det i alla fall med alla människor, alla möten och det där förväntansfulla bruset som blandas med Bing Crosbys klassiker White Christmas. (vilket märkligt namn egentligen, Bing Crosby, har inte tänkt på att det faktiskt är Bing förrän jag fick det på pränt)

Nej, för att spä på min träningsågren lite extra har långa mannen kommit på att han ska börja träna, så nu drog han iväg för att pina kroppen med lite innebandy, jösses, hoppas han har insikt nog att förstå att kroppen inte är 25 längre även om sinnet är yngre än någonsin. Hmm...kanske ska leta fran tigerbalsam och lägga på huvudkudden i förebyggande. Det är väl kärlek det...?

Med ågren värkande i kroppen...

//M

3 kommentarer:

Rantamor sa...

Hur gick det för långe mannen och tigerbalsam *skratt* ???
Ja du jag kan förstå att du inte alltid hinner med att träna med det tempo du lever.
Du är ju inte "bara tandläkare",,,,

Men ta det lugnt ibland iallafall och gosa med dina killar...dom är värdefullast i ditt liv.

Vi ska ju åka ned till Timrå imorron, är det tänkt, men som jag mår ikväll får nog moffa åka själv.
Trist...

Ha d gott...

Annelie sa...

Jag är i presic samma sits. Tränar i perioder, sen när jag nått målet tappar jag inspirationen.
Att få tummen ur är jäkligt svårt.
Har i alla fall börjat simma ett par gånger i veckan. Jag tycker det är så förbannat tråkigt att träna, men simma gillar jag....
Och det där med Wii förvånar mig inte alls.
Vi skulle köpa ett till oss själv förra året, det slutade med att vi köpte två, och gav dem till barnen i julklapp. Vi kan köpa ett till oss sen sa vi, har vi gjort det då? NÄÄÄÄÄE!!!

Agneta sa...

Underbara "kåserier" du skriver om din vardag du har verkligen härlig humor. Kramar till dig och de dina och hoppas att du fick hjälpa till att smörja på Tiger-balsamet.