lördag 23 oktober 2010

Är glaset halvfullt eller halvtomt?

Ja det är en fråga i klass med Hamlets "To be or not to be",  och ikväll kommer den att vara extra påtaglig då jag har rustat för trerätters middag och lite party för mina underbara tjejer på jobbet.

Mesta maten är förberedd, champagnen är på kylning, japp det vankas findricka ikväll, vi har nämligen en hel del att fira och vad passar väl inte då än finaste ädlaste drycken att skåla i?

Blir nästan lite sentimental, ikväll känns som sista kvällen med gänget och från och med måndag stundar en ny era i Umeå.
En av de "mina" ska byta butik och själv få ett gäng tjejer att uppleva utmaningar, motgångar och många roliga, händelserika dagar med. Jag mister min högra hand, mitt bollplank och den som allra mest lyckas få mig att behålla båda fötterna på butiksgolvet, men jag vinner en underbar kollega och bollplanket blir ju kvar. :-)
För butikens skull hyser jag ingen oro, hela min grupp är otrolig var och en för sig och de står redo att ta över och fortsätta driva framåt, ibland undrar jag hur jag haft sådan tur? 

Men nu får jag sluta vara gråtmild, partymusiken har börjat strömma ur högtalarna, mina killar skottar snön från uppfarten och alla värmeljus står redo att tändas, ikväll blir en kväll i goda vänners lag och jag hoppas maten kommer att uppskattas och att vinet porlar i glasen.

Och ni som ska ut i Umeå ikväll, ni får se upp, för vi tänker ha förbaskat kul ikväll!!

Mitt glas kommer nog mest att vara halvtomt ikväll är jag rädd, för resten har jag redan druckit ur! ;-)

//M

5 kommentarer:

Rantamor sa...

Ha en kulikul kväll men....se till att inte tappa nyckeln..lite kallt å sova på altan!!!!
Och du inför söndagen betänk vartannat vatten.... =)

Ha så kul.

Lilla C's mamma sa...

Ha ha, superkul du... Näe ikväll ska jag nog vara nyckelbarn och hänga den runt halsen tror jag. :-)

Unknown sa...

Oj då, jag noterar att du har druckit ur. Då får du vara beredd på att det tickar i magen...

Rantamor sa...

hur är det med formen idag???
Vi har varit ute på havet , dragit 10 sikar och en öring. Imorron bli d att röka på för moffa poffa.
Nu ska vi iväg å ta upp slarvnätet som vi lämnade ut.

Ha en skön söndag...kväll

Linda B sa...

Tack för en väldigt trevlig kväll med fantastiskt god mat och dryck.. kunde inte blivit bättre! Till och med svanen blev uppskattad :-)

Visst sa vi samma tid och plats nästa vecka? ;-)

Vi ses!