måndag 4 oktober 2010

Kan man ha en oäkta man?

Eller heter det falsk? Ja alltså när man inte är gift? Jag menar det heter ju äkta man, eller äkta hälft, men om man inte är gift då? Är man falsk då?
Leva i synd är helt ok, men att vara falsk låter inte kul.

Idag blåser det stormvindar här hemma och hösten gör verkligen sitt bästa för att inta position, borta är den härligt klara luften och de vackra färgerna, kvar blir bara virvlande bruna löv och en fuktig kyla som kryper innanför skinnjackan.
Det är fortfarande för varmt för vinterjackan, men på morgonen är det kallt och rått, precis som om vädergudarna har svårt att bestämma sig.

Annars älskar jag hösten, allt blir bättre då, ja förutom att det blir för kallt för att sitta ute på altanen och dricka vin i solen förståss. Men å andra sidan börjar ju Irish Coffe i en varm halsduk på altanen verka alltmer lockande.
Grillen har fått inta en mera undanskymd plats i garaget, det vita vinet smakar helt plötsligt väldigt surt, FM mattsson vinet (som min far säger) är inte alls lika läskande, men å andra sidan sjunker jag gärna ner i soffan under en mysig filt och drömmer mig bort i blanka inredningsmagasin.
Stearinljusen speglar sig fantastiskt fint i en djupröd amarone och snart får jag plocka fram min Design house ljusstake som jag med en tår i ögat plockade undan när vårsolen började visa sina spröda strålar genom mina vårdammiga fönster.

Men frågan var alltså egentligen, kan man ha en oäkta man? Tja vad är alternativet? Att jag inte hade någon alls, och det är nog det enda jag inte kan se nån tjusning i överhuvudtaget, så vi fortsätter nog bara att leva i synd, hmm...synd är att inte se vad dagen har att erbjuda, utan att bara längta till nästa.

Lev i synd mina vänner, men var aldrig falsk!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kloka ord från en klok gumma.
Ses snart :-)
För du ska väll till Luleå. . .

/Sara

Annelie sa...

Klart det är lite sisu i mig, jag har ju ett finskt namn. (Döpt efter den finska barnmorskan som förlöste min mor.)
Dessutom är jag en oäkting! *skratt*
Vilket dumt uttryck det där är!

Annelie sa...

Hallå....... är du där? Så tyst det är på din blogg.
Allt OK?