torsdag 1 september 2011

Tåg, tics och dödlig parfym...

Jahapp, gårdagens tågeufori har bytts mot en irritationsrynka i pannan och en växande surhet, jösses det måste vara åldern, har jag vid 36 år ålder blivit en klimakteriehäxa? Sitter på ett överfullt tåg till Övik med vagnen full av en grupp pirrigt högljudda vuxna människor, jösses så mycket oväsen de för, för att inte tala om den blandning av parfymer de sprider, min stackars far skulle förmodligen dö i en astmaattack.

Försöker samtidigt sända lön på tågets överfulla, skitslöa internetuppkoppling, densamma som jag prisade igår då den faktiskt fungerade riktigt bra...

Har funderat lite, det här fenomenet som man ofta ser på Malmöavations flygningar från Göteborg, dessa kostymklädda karlar som absolut måste stå först i kön för att få de eftertraktade platserna längst fram, är det så att de alla har samma tics? Läste någonstans att man kunde lida av detta tics, att alltid kliva på och av först, men ligger det i den manliga genen? Eller hör det ihop med den dyra kostymen? Vem vet? Måste googla vidare tror jag.

//M

2 kommentarer:

Rantamor sa...

Hahaha...
ja nog finns det mycket att se på kollektivtrafik...
passar nog dig som tar in en hel del ...
och kritiserar...
lik mor din...jag känner henne.
Vi skumpar iväg mot Borgafjäll...
tankat i Åsele...såg en massa stepp......
Mot Dorro...
Kom å tänka på köp någott bubbel...å vitt om det räcker till båda delarna...
tänkte på det du va skyldig mig...
vi fick snickarna imorse som lade plåttaket och dörren...
snyggt blev det...
var på Forslunds å betala bort skiten....så lite oskuld är jag..
å fattig...men vem bryr sig när man får åka till Borga...
vi ses ska bli kul...ska reka lite svamp imorron....

Annelie Esséus sa...

Det finns många olika slags tics. Kolla tex in när ett gäng pensionärer ska ta sin hotellfrukost. Där snackar vi vassa armbågar, de uppför sig som om de aldrig sett mat innan.
En annan grupp är kommunalararbetare på mässa, grabbar allt som är gratis, så mycket som möjlig. Även om de redan har tusen pennor hemma så vill de gärna ha hundra till.
Kan va bra att ha liksom.
Generalisera? Jag? Ååååånä.....