söndag 4 september 2011

Kändiskåt och barnkalasbakis...

Men hallå...har nu surfat runt på lite bloggsidor och det slår mig att det verkar vara en ny trend på G i Sveriges filmvärld...herre jävlar nu verkar varenda bloggdrottning/B-kändis plugga manus och spela in film, vet inte riktigt vad jag ska tycka om detta.
Jag menar, är filmproducenterna så jävla desperat nuförtiden att man måste plocka in "ickeskådisar" i sina filmproduktioner? Tror de att de på detta sätt fångar upp fler tittare? Räcker det inte med alla dessa "snälla-välj-mig-jag-är-så-jävla-media-kåt" personer som deltar i det ena desperata, idiotförklarande tv-tävlings-spektaklet efter det andra.

Jag börjar bli redigt trött på program som sommarspelen, 100 sätt att åka... , 4 stjärnor lagar mat och alla andra program som egentligen bara går ut på att boosta B-kändisars dalande 15 minutes of fame. Herre jävlar, visst finns det någon slags utbildning för filmproducenter, eller är det mesta sponsrat av skvalleblaskorna och de företag som betalar reklamtiden i pauserna?

Och oh my god...Har ni råkat zappa in Kniven mot strupen...tar den killen verkligen sig själv på allvar?? Eller gör han en seriös parodi på Gordon Ramsey?
En till som tar sig på blodigt allvar måste vara Paolo Roberto i Robinson, snacka om skitnödig karl... -"Lag bla, bla är ni rrreeedooo?"
Nä tacka vet jag på Harald Treutigers tid, det var Robinson det, äkta mobbingTv där de svaga åkte ut direkt! I år är reglerna mer invecklade än tarmsystemet hos en ko.

Aja fick jag det utagerat också, känner att jag har en stor dos frustration i kroppen efter att ha haft 8 ungar i huset på femårs kalas idag...känner stor tacksamhet till alla förskolepedagoger som har barnkalas 8 timmar om dagen, 5 dagar i veckan..jag skulle förmodligen hoppa från ett hus efter lunch. Stor heder till er som inte stryper mitt barn var och varannan dag...
Konstaterar att det dessutom är 365 dagar kvar till nästa gång... bara att börja ladda alltså...

Trevlig söndag, nu ska jag plocka russinpojken ur badet, snusa honom i nacken och sen stoppa i säng för att sen sjunka ner i soffan för lite välförtjänt vuxentid med lite undangömt barnkalasgodis...Tro om det finns någon faketatuering kvar också??

//M

2 kommentarer:

Anneli Esséus sa...

Håller med om allt, utom Paolo, jag måste erkänna att jag är svag för honom..... gamla tanten......
Annars är det som du säger. De svaga SKA ut först.
Jag tittade på de två första avsnitten, men orkar inte mer, skitungar är de allihop. Bortskämda mesar som inte har en aning om vad de ger sig in på.
(Idag är jag på bättre humör, ätit massor av godis!)

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Ett försenat grattis till Colin på femårsdagen.

Kattmorsan är det som grattar.

Skulle behövt honom här för att få fisk till katterna. men nu är två av tre ungar på ett hägn i Mariefred
Måste nu se till att få in LILLA Bruna i buren med "färsk" strömming som jag köpte idag.

Sen måste vi försöka få in mamman och hennes förrförra års unge som är på drift.