lördag 17 september 2011

Konsten att kräkas med värdighet...

Idag stundar 40 års fest, roligt som fan tycker jag som inte festat där man måste behärska sig på väldigt länge, ja jag menar festligheter där inte alla vet vem man är och man inte kan häva ur sig tourettesliknande ord eller skämt. Blir annorlunda och riktigt roligt skulle jag tro. För det är ju trots allt bäste Jocke som fyller år! Grattis mannen!
Japp nu hamnar du på bloggen igen!!

Och grattis till lilla mamma "Rantamor" också som fyllde igår.




Lämnade lilla C hos sin älskade mommo och moffa poffa och sen drog vi hem för att börja ladda, det är lite mera annorlunda nuförtiden tycker jag, när man ska på fest, man ska ju liksom vara sådär förbaskat vuxen nuförtiden, så man festar liksom med större värdighet, inbillar jag mig. Man super inte, man umgås och dricker skumpa och rosé, man shitchattar världsvant med sina vänner och skapar närverk med nya bekanta, eller ja...ha ha...gick ni på det där?
Nä jag är nog inge vidare bra på att kräkas med värdighet, så det får bli som vanligt med andra ord. Man kör på känn och frihjular lite där det behövs, rötjut fungerar alldeles utmärkt och jag kommer förmodligen inte minnas vad alla nya bekanta heter eller ens vilka som hörde ihop med vem! 
Men jag tänker ha roligt i alla fall!

Vad tänker ni göra en kväll som denna?

//M

3 kommentarer:

Rantamor sa...

Hoppas det blir en trevlig kväll utan någonsomhelst kräkning.
LillaC har somnat efter att vi varit ute på havet och nätat lite sik...
fångat grodor...
ätit rekord på mommos kesoplättar...
byggt lego...
och suttit i famnen på bästa moffa poffa och läst Clas Olssons katalog....

Rätt trötta vi med efter en trevlig kväll igår så vi kommer nog att natta rätt tidigt...
och vi ses imorron...

Tack för grattiset...
undras om inte Jocke ponken blev kissnödig efter den ölen ????

Camilla (Rantis) sa...

...efter en dag med över 29 000 steg (innefattar lite trattisar, gräsklipp och trädgårdsfix) så ligger jag mest i soffan i fiser med ett glas rosé.... så här är det kräkfritt!! *S*

Ha de så skoj!!
Å du....sov inte ute i natt, de börjar bli liiiite kallt!!
;)

Rantamor sa...

Hur är formen idag ????