onsdag 28 september 2011

Man köper inte ett rosa band, man skänker pengar till forskning...

Sitter och pillar lite med layouten på min blogg, den har varit lika statisk som ett födelsemärke i arslet så nu fick det bli lite nytänk, tja, hur blev det då? Hittade en bakgrund med grafitti på en betongvägg, passar min oborstade vokabulär och oregelbundenhet vad gäller inlägg.

Nåväl när jag ändå piffade runt lite så passade jag på att byta kort, ja eller iaf redigera dem lite, på männen i mitt liv, fotot på Lilla C är fotat av Annelie, en tjej i Stockholm som bland annat fotar underbara porträtt. Kika gärna in hos henne via länken ovan.

Imorgon ser min arbetsdag lite annorlunda ut och jag och ongen tänkte ta oss en redig sovmorgon, denna vecka har varit väldigt...hmmm...eljest...tur man är mångkonstnär säger jag bara!

Vi har dessutom omärkt närmat oss oktober som är en månad där vi i butiken värnar extra om alla bröst, så snälla ni som påstår att ni redan har ett band, va fasen är 25 spänn? Lägg ner frasen "nej jag har redan ett", säg bara nej när ni inte vill skänka pengar till förmån för bröstcancerforskningen, det är faktiskt helt ok, men att säga att man har ett så fint sen förra året...dom 25 kronorna har dom nog redan forskat upp är jag rädd.

Vad får man för 25 spänn egentligen? En trisslott? Två korvar och en cola på Ica? En liten flaska billigt rötjut på bolaget eller en påse smågodis?
Bandet är bara symbolen, det är pengarna som räknas... Och brösten...och livet.... ut och köp rosa band hörni, köp ett åt karl eran också, det är ju han som vill klämma på dem lite nu och då!!

Bandet är dessutom designat av Odd Molly grundaren Per Holkneckt och Lena Ph.

Man må tycka vad man vill om sina tuttar, bröst, "påsar", boobs, silisar, myggbett, men jag vill inte vara utan mina polare. Jag vill att de ska bli omhändertagna på bästa sätt...alltid...

//M

6 kommentarer:

Rantamor sa...

Heja, heja det var bra skrivet...
så bra att jag lade in fotot på min sida...
skrev att mina läsare skulle läsa din blogg...
länkade till dig...
gjorde väl inget ????

Puss till Colin från mommo och moffa poffa....
vilket däligt väder ni fick på er mysdag...
ni får ligga kvar i sängen å mysa...

Ann-Mari sa...

Bra skrivet! Det är nog så lätt att ta till standardfrasen "jag har redan köpt", men inte alltid man tänker längre än så! Jag skall definitivt köpa ett nytt :-)
PS snygg blogg!

Emelie Bäck, Cancerfonden sa...

Hej! Vilka kloka ord om bröstcancer och bidragsgivande. Tusen tack för ditt engagemang!

Andreas Stormfjäll sa...

Finns det verkligen en liten flaska rötjut på bolaget för 25 spänn?!? Spännande, den måste jag köpa ;) Ågivetvis slänger jag in en 25:a till ett rosa band åxå, boobs gillar vi :P

Rantamor sa...

Spännande ...
klart jag ska ha ett armband dådå...
taget...

Anneli Esséus sa...

Det blev riktigt snyggt med din nya layout, fräck med betongen! Och bilderna.....;) Tack, vad kul!
Naturligtvis ska jag köpa de rosa banden, som jag dessutom tycker är ovanligt snygga i år!