onsdag 21 september 2011

En alldeles vanlig bitterfitta...

Måste nog "plogga" lite idag, sitter å myser med en kopp latte, tack dolce gusto för den, Peter Lemarc i Spotten(och ja, jag vet att jag förmodligen förutom Roger på Rix morronzoo är den enda som lyssnar på honom ännu) och med datorn i famnen uppkrupen i favoritfåtöljen.
Eller ja, uppkrupen och uppkrupen, 173 cm, ickespäd Malin i en trendig minimalistisk skinnfåtölj, ja då får man snällt sitta på röven för det är vad som ryms, men den är trots detta skön och ja, det funkar bara att sitta här om man vill spela musik samtidigt...

Så uppskattat med lite egen tid, ongen småsnarkar lätt i sin säng och mannen får utlopp för sin abstinens med lite livehockey, och jag, ja jag sitter här under min korkek och bara luktar på blommorna...nä just det ja, det var en annan historia.

Hur fan får man dö på småflugor? Ja sånna där röda äckliga skitflugor som brukar uppstå ur ruttna frukter i augusti! Av någon anledning har de flyttat in permanent i vårt kök och vägrar liksom dö. Jag tänkte att jag lägger ut frågan här för jag fick ju så bra tips om hur man eliminerar grannens feta pisskatt i somras...eller alltså...den ville jag ju inte ta livet av, bara få å sluta pissa å gräva i mina rabatter. Och jag vill inte bli ovän med mina grannar, men kattmord har varit ett alternativ som legat högt på listan, tack och lov att vitpeppar funkat rätt bra.
Men dessa flugor då? Jag har en man i livsmedelsbranchen som kastar alla råvaror i vårt hem dagen före bäst före datum av gammal vana, så det finns ingen ruttnande frukt som de kan leva på... hmm...tänk om man helt plötsligt skulle börja hitta sånna där prislappar på all mat i kylskåpet, "Kort datum - Nedsatt pris", nä bättre att han får slänga dem då. Så va fan lever de av?

Idag damp det ner en efterlängtad bokrelease i min brevlåda också, ja ingen obegriplig fin nobelpristagare direkt, men Läckbergs nya kom hem till mig och jag kan knappt bärga mig innan jag får börja läsa den. Dessvärre blir jag en okontaktbar, ordslukande egomorsa/samboinna när jag läser så jag måste välja mina tillfällen med omsorg. Och vad kan passa bättre än en inbokad flyg och tågresa imorgon? Någon som vill låna den till helgen, skulle tro att jag tagit oskulden av den vid det laget...

Tänk om man hade riktigt äckligt mycket pengar över varje månad, jag har ett sjukt behov av att bläddra i alla typer av inredningsmagasin, och min önskelista vet inga gränser...suck...går det att sätta skygglappar på tro? Ja jag vet, i-lands problem, jag ska vara glad att jag är frisk och har ett jobb och en snäll man och allt det där...yada...yada... men vad hjälper det, jag skulle ändå vilja ha en massa pengar, får man skriva så? Eller är det politiskt inkorrekt? Får man vara girig och önska mera, fast man har mycket, är rik av livet, kärleken och hälsan? Aja..kanske bara ska sluta läsa de förbannade tidningarna...så är det bra med det...få tyst på gnällkärringen liksom...

På tal om det, vet ni vad jag retar mig på, typ varenda gång, tills jag får intalat mig själv att jag faktiskt inte behöver bry mig, inte fresta på mitt hjärta med att ilsket muttra och skaka på huvudet?
Jo alla dessa "Jag tänker på alla cancersjuka/mobbade/älskade mammor/pappor/bröder/systrar/och alla andra man kan hitta på inlägg" som man bara måste klistra in på sin facebookwall så att man inte tillhör de 95% som tydligen verkar skita i alla sjuka/mobbade/ochsåvidare som vägrar klistra in detta. Detta är förmodligen samma 95% som bröt alla kedjebrev på 90-talet också. Hmm...get a life, engagera er i det verkliga livet istället, bry er om dem ni har omkring er, facebook är ett virtuellt slaskhål, ett självhävdande forum...och samtidigt ett alldeles, alldeles underbart kontaktnät.
Och javisst, jag håller med er alla som tänker,"men va fan om det stör dig så mycket, sluta använda skiten då." Men jag är bara en bitter gnällkärring serni, och det här är min blogg, så den här bitterfittan tänker fortsätta att facebooka oväsentligheter "just because I can"... Och kanske klaga lite på min egen kammare, för bortsett från alla enerverande musiklänkar och "klistra det här i din status" inlägg så gillar jag möjligheten att hålla kontakten med alla som jag håller av, trots geografiska omöjligheter.

Oj va jag gick igång ikväll, ha ha..igen...ja ja, ni vet hur jag är...En "varning för hunden" skylt på dörren betyder inte alltid en ilsken pitbull på insidan...

Gokväll!

//M

2 kommentarer:

Annelie Esséus sa...

För det första: Visst får du gnälla, det är DIN blogg, du får göra vad fan du vill med den, nästan i alla fall. Personangrepp är väl inte att rekommendera, men det ägnar du ju inte dig åt.
För det andra: Håller fullständigt med om alla dessa jävla grejor man ska klistra in på Fejan, det är bara en massa trams. Och alla dessa gillaknappar på en massa konstiga sidor. Ett alldeles utmärkt sätt att skaffa sig virus på, om man nu vill det.......?
Gnäll du, det gör jag med emellanåt.
Jag önskar att jag också kunde läsa på kvällarna, men det går inte, jag bara somnar! Åldern eller fel böcker? Jag bara undrar!

Rantamor sa...

Jaja vad ska man säga...
gnäll du...
jag har inte en aning om ditt gnäll över "fiisboken" eftersom jag aldrig besökt den....
Såg att Läckbergs bok fanns på min bokklubb...
men förstod att du skulle ha den redan...
vill verkligen låna den...lät myskospännande....
idag ska vi till #ollonlandet# å besiktiga LillaBlå...
men om jag följer med är lite tveksamt...
blev en korpnatt efter havsfärden igår...
men säger som Colin vad gör det om hundra år ????

Tjingelin och ha en bra dag...
pussa kinden på Colin.
Fick förresten ett Grattis av JockePonken...till sköna jungfrun...
kul.