lördag 16 april 2011

Tomtebo goes cougartown...

Har varit så in i helsike sliten i veckan, trött, seg, mitt flytande revben har rört på sig och orsakat irriterande molande värk större delen av min vakna tid. Skit!
Men jag tror jag bröt ihop och kom igen under torsdagen, gick isäng tidigt, kände mig piggare och med betydligt mera energi, ribbsen la sig tillrätta och fredagen blev riktigt ok faktiskt. Kände mig lätt berusad hela dagen faktiskt och  ens skratt gränsade mellan hysteriskt och galet, helt  normalt på en fredag eller?

Idag lördag, har jag i vanlig ordning en maskin med tvätt på G, helt underbart att kunna torka den ute, hade ju premiär redan förra helgen för både det och grill och nu tänker jag banne mig inte bryta denna trend på hela sommaren.

Upptäckte i veckan att mina mini hängsälg träd som jag haft ståendes hela vintern ute på bron faktiskt har överlevt, mot alla odds typ. Av ngn anledning blir jag alltid överraskad när snön kommer och hinner sällan vintra mina utomhus växter, så jag tillhör väl den skaran som är stora sponsorer av Plantagen på vårkanten.
Nåväl, mina växter på bron var ett fynd på ICA maxi så jag grät väl inga stora floder då de täcktes av snö i höstas. Nu hade de små söta knoppar iaf och jag funderar om det är läge att börja vattna dem eller om det blir tokigt om det blir minusgrader på natten sen, någon som vet?

Lilla C har en kompis på besök idag, livat blev det här hemma, kastar nog ut dem snart tror jag, men bra för mitt söta ensambarn att måsta dela med sig av sina leksaker och kompromissa om lekarna.
Långe sambon hade räkna ut det hela och smet iväg ut för att tvätta bilen i lugn och ro, påstod att han hade så många saker att göra ute. Mmm...skulle tro det ja...

Idag hade det varit en perfekt dag att tvätta fönstren också, men jag tror jag väntar tills gatorna har sopats och vi har krattat gräset först, det är min stående ursäkt för att slippa undan, men det är så surt om man tvättar dem och så blir de dammiga det första som händer.

Igår fick jag visa leg på bolaget också, spelar väl ingen större roll egentligen, och man borde väl bli odelat smickrad kan tyckas. Kassörskan log i mjugg när hon sen såg hur gammal jag egentligen är och jag orkade inte ens kommentera. Ursäkta men ser jag verkligen ut att vara under 20? Ser jag ens ut att vara under 25? Hallå, tanten är 35, alltså passerat bäst-före-bolaget-ålder för läääänge sen. Till saken hör att jag fan jobbar vägg i vägg med systemet, hänger där ganska ofta med andra ord, tror nog hon sett mig där förut. Brukar välja kassorna där de unga snyggingarna sitter och tar betalt, då inbillar jag mig att de ber om leg för att de vill veta vad jag heter! :-D Fan vilken cougar jag blivit! Mohahaha!

Tittar ni på cougartown förresten? Fantastiskt skön serie, har ni missat den kan jag bara beklaga, man får en skön feeling efteråt och man önskade att man hade ett lika skönt gäng att hänga med, ha vinkvällar med och fälla kvicka kommentarer med.

Skönt känns det att det stundar några kortveckor nu, lite lediga dagar sitter som en smäck just nu när man kan börja sitta ute, pyssla lite i trädgården, klippa lite vissna grenar och börja städa lite.
Trädgården ska nog få sig en make over i år också, ska läggas lite sten och göras en myshörna med vår fireplace, däckstolar och lummiga buskar. Sen ska vi inhandla lite bärbuskar, kokainbär bland annat...ja svarta vinbär alltså...hur logiskt som helst va? Det var Lilla C som fixade detta nya  namn för några år sen när han precis börjat prata.

Nä nu ska puman bege sig till tvättstugan för lite oromantisk klädvård innan jag skickar hem alla barn som inte är mina, häller upp ett glas rött och beger mig till en rosaskimrande sfär i tron om att man kan ha en lika skön okomplicerad tillvaro som i filmvärlden.

Simma lugnt!

//M

1 kommentar:

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Hejsan !

Gu, så bra Du skriver.Så inlevelserikt.
Det var väl kul att hon trodde Du var yngre.Sånt stärker.Samma hände mig, men förut skulle man ha ett bevis på att man är pensionär.Så jag sa nu när jag är riktig pensionär behöver jag väl inget sa jag till en ung tjej på försäkringskassan.Jo men de kan väl ingen se att Du är sa hon.Det var gulligt.Hon såg ut som 17 men var 22 år.Så vi gav varandra varsin komplimang och ett leende.
Detta var för 3 år sedan.

Allt bra med lilla familjen !
Det där kokainbäret var kul.
Lille C är en bedårande pojke har jag sett och läst mycket om. Han är fullärd när han börjar skolan.


Kram Mi