söndag 10 april 2011

Söndagsmosig efter stor premiär....

Idag är det en slö söndag, långe sambon hade tur och fick åka iväg med lilla C på simskola runt halv åtta snåret, själv offrade jag mig och tog sovmorgon. Vilket nog var det dummaste jag gjort, vaknade alldeles mosig i skallen och är inte riktigt närvarande..

Igår hade vi lite av premiärstämning överlag måste jag säga, jag premiärhängde tvätten ute, den var fan torr på kvällen när jag sent omsider kom på att den hängde ute, vad är oddsen på det när det fortfarande ändå är 30 cm snö på gräsmattan. Sen sparkade vi igång grillsäsongen på riktigt när sambon brände ur storwebern och vi bjöd över goda grannarna på mixed grill middag med öl, vin och tzatziki.
Vi envisades med att sitta ute trots starka vårvindar medans vi åt snittar och drack lite välkomstvin, men retirerade in när hela tallriken med snittar tog vind och hamnade uppåner på det nyskottade trädäcket.
Nåja, vi fick en försmak på kommande underbara ljumma kvällar med vin, mat och goda vänner iaf. Vet fan bara inte hur jag ska övertala långe sambon att vi behöver ta ner de förbannade tallarna som precis skymmer solen runt tre tiden på dagen och under en timmes tid...

Så idag är man lite after grill och euforin har lagt sig över att tvätten faktiskt torkar ute, nu ska ju skiten strykas också.

Lilla C är på kalas med femton ungar idag, oh my! Jag vet ju att vår tid kommer, jag är inte en person som gillar kalas direkt och tanken över att ha femton kids springande och stojande här hemma är inte direkt min högsta dröm, får bara hoppas att vi har en regnfri dag så det går att ha skattjakt i skogen här brevid.

Nåväl...vad är väl en  bal på slottet? Tillbaks till tvättstugan... lite meditativ strykning står på schemat..

//M

1 kommentar:

Rantamor sa...

Grattis du hade din utehängartvättdag före mig...nu ska moffa poffa få gå ut å trampa fram tvättsnurren...

Och utegrillarkväll...så najs...
Förstår att långe pappan gillade badet imorse *skratt*
Moffa lade faktiskt en femtilapp på att det just var långe mannens söndag idag...med simskola och klor i bassängen...
Vi satt också å sa att vi inte hört nånting från Tomtebofamiljen i helgen...
Men ni ser ju ut att haft kul...

Min rygg börjar....ÄNTLIGEN...ge med sig idag tog vi en tvåtimmars promenad ner till hamnen...å city..å som jag fotade 157 foton...jhösses om det inte varit digitalt...va rullar det gått åt !!!

Nu ska jag lägga upp liten blogg med redigerade foton...

Tjingeling kära ni och pussa lillaC-prinsen....