lördag 16 april 2011

Herre jösses...

Måste bara gör ett andra inlägg idag, eftersom jag fått sån enorm respons på det förra.... närå...men har precis gjort något under min värdighet och det måste jag ju få berätta.

Jag är kvinnan utan koordination, kan knappt göra kissande hunden utan att ramla omkull,workout är bara att glömma, step ser ut som om jag för en kamp mot någon ond makt, inte ens step på nintendo wii klarar jag av korrekt.
Ni skulle inte hitta mig i en workout class mao, så vet ni vad jag gör? Jo jag beställer hem  Zumba till mitt   Nintendo wii, tror ni det gick bra? Hahahahaha....

I Zumba för er som inte vet, så får man dansa, salsa, afrikanskt, hulahula, indiskt you name it, allt som innebär skaka bröst, rumpa och axlar.
Inte min grej alltså, när jag skulle skaka axlar, då gunga röven, när rumpan skulle skaka, då hoppa tuttarna... Har aldrig kännt mig så fånig, men jag höll ut hela passet, och det var fan så roligt och jobbigt måste jag säga. Ska ge det en chans ett par gånger, kanske även ett träben som jag kan hålla takten så småning om.

Gammal man gör så gott han kan,
dansar fan så illa,
hela kroppen rister han,
men ändan den står stilla.



//M

5 kommentarer:

Rantamor sa...

Hahahahahahaha....
Hahahahahahahhahaha...
Den va bra..hade velat se dom höft-rumpa-bröst rörelserna....
Men du vet det är bara att dansa på...... snyggt...näe skit i d....
Det är ju inte nån danstävling utan ett sätt att hålla igång kroppen...eller har jag fel...ska du vara me i Let`s dance ???????

Rantamor sa...

Grattis till en sovmorgon...
Men nu har solen vaknat....
Ska ta dom vita nyrakade benen ut i solen idag =D

Tjingeling...

Camilla (Rantis) sa...

hahaha...
hade gärna velat vara grannen så står å kikar bakom gardiner på detta "dans-fenomen"...
=)
Har själv inte testat Zumban...än...

Jo du, gå in å kika på min blogg...
har lagt upp massa om Bacra.
Tänkte att du kanske får lite tips om vad att göra när du drar iväg dit i maj...

Nä, dax att göra nytta..

Camilla (Rantis) sa...

...Familia Segrada en bit i från centrum, men Metron går nog alldeles i närheten, så det går nog fort att ta sig ner till Plaza Catalunja å La Rambla....
åh vad avis jag e på att du åker till Barca, de e ju en sån härlig vårstad!
Men men....Edinburgh e säkert bra det med, på sitt sätt...
=)

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Hej igen M !

Tänkte på det där kalaset med 15 ungar som Du ska ha för Lille C.en vacker dag. Ta dit Rantamor som lektant. Rantafar med förståss.Då håller ungarna sig lugna.
Och Du kan fixa saft och bullar + en tårta.
Om nu ryggen är OK igen.

Kram Mi