fredag 22 april 2011

Lurviga ben och Bag in Boxen på kylning...

Tänk att kunna skriva att man pysslar i trädgården till påsk, ca 15 grader och det var tom så man kunde plocka fram sin vita lekamen en stund på morgonaltanen. Herre gud så man ser ut, benen lurviga och torra, huden är så vit så minsta lilla sol gjorde mina armar alldeles rödflammiga, för att inte tala om fötterna, nä skulle jag beskriva dem så skulle ni få rysningar. Så jag låter helt sonika bli.

Nåväl, nu inföll ju påsken sent i april så det är ju inte konstigt att solen skiner och erbjuder sina varma strålar över mina arma vinterbleka eländiga kropp. Men det ska bli några varma soliga dagar har dom lovat och jag har köpt parkettbiljett hela helgen tänkte jag, näsan vänd mot solen, BiB:en är på kylning och idag åker rottingmöblerna fram. Långe sambon tyckte vi skulle vänta då solen tillfälligt försvann i ett dismoln, jaha tyckte jag, tänk om det inte blir soliga dagarna på fler veckor, då menar du alltså att vi ska skita i att plocka fram möblerna?
Till saken hör att vi köpte en ny rottinggrupp förra året, och kompletterade upp den under hösten, så vi hann liksom knappt sitta ngt i den, så denna sommar ser jag fram emot en hel del chill och många glas bubbel i den under ljumma sommarkvällar. Jag har ju fått vänta hela jävla skitkalla pissnöiga vintern på detta moment av tillfredsställelse!

Trevlig lång fredag på er alla!

/M

1 kommentar:

Rantamor sa...

Men vars fan försvann min kommentar...snacka om dålig uppkoppling idag...säkert nån påskkärring från igår som sitter i nån mast...

Men jag skulle bara undra är ni inte i Kråken??? Va nu jag har att göra med det ?????

Men vi synes imorron...nu ska vi grilla på min förkokta färska kylling....