söndag 30 januari 2011

Karriären på hyllan...

Lovade foto på nya frisyren men det får vänta, det blev väldigt mycke kortare och trots att jag är nöjd så behöver jag nog några dagar på mig att få till rätta stilen på det, men  jag kan avslöja att det ser lite ut som en hockeyfrilla, men nu känner jag att jag måste färga det ännu mörkare också, vanlig mörkbrunt känns lite tamt, nä mera svartbrunt vill jag ha!

Sambon må va bakis idag, han sitter frivilligt och tittar på konståkning, han var på kombinerad hockey och middag med öl igår och kom nog i säng nånstans på småtimmarna, jag hade ingen aning att de spelade så sena matcher?? Men det är klart ska man hinna äta och dricka så bör ju periodpauserna vara ganska långa och då slutar den väl också sent!??
Nu opponerar sig långe sambon när han kikar över min axel och definierar bakis med att man ligger och ber till gud i ett mörkt rum, hmmm....va fan har han och göra med antalet öl som dracks??? Sen tillägger han att bakis är man när man fortfarande dagen efter fylleköper en ny mobiltelefon utan att fundera nämvärt ...hrmm...vem han nu kan syfta på? Jag behövde faktiskt en ny telefon och vad spelar väl dagsformen för roll när man blir köpsugen, och okej då, jag hade inte riktigt koll på vilken typ av abonnemang jag hade fått med på köpet, men mobilen blev i princip gratis!

Har ett knä som gått i baklås idag med, eller det var fan nån som låste det redan i fredags och slängde nyckeln. Detta är inget nytt fenomen för mig då jag dragits med denna åkomma sen jag på spinkiga tonårsben spelade fotboll och gick in i närkontakt som en hel karl.
 Dobbarna fast i gräset, jag är på väg åt andra hållet och knät åker ur led och sen dess blev det aldrig sig likt, och inte heller fotbollskarriären.
Ja inte för att jag tror mig ha blivit någon Marta i vilket fall, jag menar en diamantboll har jag ändå inte suktat efter, jävligt ful tingest att ha i hyllan här hemma btw.

Nåväl, har haltat omkring i tre dagar nu och vid tidigare låsningar har jag kunnat få bort låsningen genom att träna på X trainern, så jag tänkte att jag skulle prova detta även igår, ni vet ont ska med ont förgås, tror ni det fungerade? NOPE, men jag har jävlig träningsvärk i vaderna ist efter att ha trampat med böjda knän. Men man ska väl va glad att man inte har två högerknän iaf.

Nu har jag åtminstone gjort slag i saken och bokat en tid hos farbror doktorn då jag har en svag misstanke om att menisken inte mår speciellt bra och visar sitt missnöje på detta sätt. Men vi får väl se, på förra artroskopin hittades inget så förhoppningarna är inte så höga...
Ska prova en annan infallsvinkel ikväll och värma en rispåse på eländet och se om det släpper...Går det inte med våld så går det kanske med värme?

Nä nu ska jag spela klart Fem Myror bokstavsspel med lilla C, han är baske mig på väg att spöa mig, och det kan jag lova att i den här familjen fegspelar vi inte.


//M

4 kommentarer:

Camilla (Rantis) sa...

oj, menar du en ÄNNU kortare frissa än sist vi sågs??
Vill se....
=)
...tråkigt med knä, borde vara så att man skulle kunna byta ut sina "dåliga delar".....

Rantamor sa...

Förstod av långe mannens osammanhängande sms att han var ute på vingel och med Charlie....herregud då kan det bara bli skallebang dagen efter...hoppas han slapp betala notan *skratt*

Va synd att ditt knä spökar på för dig...inget att stå efter, och du som behöver pigga och friska ben i ditt jobb.


Jasså du kör med Fia me knuff metoden med LillaC *skratt* härligt, du vet ju hur det va att växa upp med en skoningslös mamma.

Såg du att jag fyller 1 år idag...men tårta är inte att tänka på.
GI dieten går så bra här nu, byxan sitter redan lösare upptill...men är jävulskt tajt nere på bakbenen...kan musklerna växa så ???
Men det behövs inför sommarens fjällturer.

Pussa på LILLA`C från momsan å moffa poffa....vi väntar på han..och längtar.

Planerar att komma innom på onsdag...kanske.

Rantamor sa...

Tack, tack....
Ja vilket talesätt "inget att hänga i julgran "....

Det är som "att man kryper till sängs..."
då är man bra full.....

Elin N sa...

Jaa bilder på nya frippan önskas :)