fredag 21 januari 2011

Halva, halva, snuskgubbar och magsjuka...

Inser att det är fem dar sen jag bloggade sist, är inte så himla sugen idag heller men det brukar ju ge sig när man sätter igång.
Det har varit en satans rörig dag idag, på jobbet drog vi igång "halva halva", ett sjuhelvetes knappande i kassan och man står mera med  huvudet under reasnurrorna än upprätt då större delen av kläderna hamnar på  golvet.
 I samma veva ringer långe sambon och berättar att lilla C inte mår så bra, troligtvis magsjuka, och det är nog värre än döden för min sambo, så han ber mig plågat att inte dröja kvar på jobbet sen jag slutat.

Som grädde på moset ringer "snuskpelle" sådär lägligt strax innan jag ska stressa hem och flämtar fram små  pikanta frågor om strumpebandshållare, korsetter och stay-ups. Efter lite konversation på Facebook visar det sig att  han ringt åtminstone två  butiker till igår och idag. Nåväl,jag hoppas fan det gick för honom så någon av oss fick ut nåt av den konversationen, det är då fan va folk går igång på.

När jag väl kom  hem så har lillongen såklart bevisat att han har magsjuka och fredagsmyset är lika långt borta som sommaren och myggen. Nu har han i alla fall somnat och sambon ligger väl och ber till högre makter att han inte har smittats, han har sådan ångest över magsjuka min käre sambo, och det lustigaste är att det alltid är han som åker dit när lilla C är sjuk.
Nåja det är väl bara att vänta å se om vi åker dit, ingen idé att gruva sig för det, kommer det så kommer det.

Nä det får blir ett kort inlägg ikväll, är trött och ganska oinspirerad att skriva. Återkommer en annan dag, kom på att jag måste berätta om min sambo och min första magsjuka ihop med honom!

Med handspriten under kudden!

//M  

5 kommentarer:

Rantamor sa...

Nu hade mommo å moffa tur =)=)
Magsjuka inte mycket att sträva efter... det räcker med väckelsemöte på ica .......stackars Micke.
Men d går över idag är säkert LillaC pigg igen...hoppas d.

Camilla (Rantis) sa...

usch...hoppas att det inte va magsjuka!!
Vi är fortfarande lite små krasslig från förkylningen vi fick med oss från jul...hostar å har oss...
men i veckan fick vi i alla fall cocilana utskrivet....
Ha en skön lördag å´hälsa hela Lilla Familjen...

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Hej lilla C:s Mamma

Hoppas Lilla C blir frisk o. kry snart igen.Ge honom mycket att dricka, sådant han som mest tycker om.Men det vet Du väl redan.Jag har emoto fobi = hatar att spy. Den andra vägen är ingen fara.Kanske det är det som Din käre sambo har.
(osäker på stavningen)
Trevlig ändå !

Kram Mi

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Glömde HELG !

Så Trevlig helg !

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Googla på det. emotofobi o.emetofobi

rädslor dels att bli gravid och rädslan att spy,
finns många olika slags fobier.
Men det tar vi inte upp här och nu.