lördag 15 januari 2011

Det går upp ett ljus...

Skön lördagmorgon, minus 26 grader ute vilket betyder att man inte måste vara en föredömlig mamma och planera uteaktiviteter.
Jag tror jag lider av Jetlag efter all ledighet kring jul och nyårshelgerna, är så ohyggligt trött just nu, funderar på om jag har sympatigraviditetssymptom med mina tjejer på jobbet som väntar barn, kan man vara det?
Igår kände jag till och med illamående, fast det var mest för att jag var jävligt hungrig när jag kom hem.
Igår småsov jag i soffan redan runt halv åtta, det är inte klokt, jag brukar vara den som är kvällspigg i den här familjen, och det är inte det minsta stressigt på jobbet heller, kan sånt komma retroaktivt?

Nu går sambon igång med dammsugaren igen också, suck, måste lyfta upp fötterna där jag sitter i soffan med storslalom i tvrutan och datorn på magen, jobbigt eller?
Själv ska jag ta och köra igång en tvätt och plocka bort all adventsbelysning som fått dispans att hänga kvar och sprida sitt behgliga, stämningsfulla ljus.

På tal om lampor, hittade denna vägglampa när jag surfade runt, den väckte genast mitt habegär, vet inte vad det är med mig och lampor egentligen, men lyckas alltid hitta på lampor som såklart kostar alldeles för mycket än vad jag tycker att en lampa är värd. 
Denna läckra Hayman mini ska jag försöka mig på att göra själv, hittade en sida på nätet där jag kunde beställa en identisk sladd och lamphållare och jag tänkte ge mig på de där pinnarna också med rundstav och vit sprayfärg, men vi får väl se, själva ställningen gick att köpa separat och då blev hela lampan ungefär 2000 kr billigare. Återkommer med resultatet av min egen kreativitet.
Den kommer att bli som pricken över i till betongväggen och fåtöljen i vardagsrummet.




Sen vill jag ha denna goding i ett av fönstren i vardagsrummet, jag vet, fotot är uruselt men jag hittade inget på nätet så jag fotade ur ett reklamblad jag hittade den i.

Nä nu känner jag sambons outtalade uppmaning om att göra någon nytta så det är bara att bege sig till tvättstugan.













Ha en skön lördag alla!

//M

6 kommentarer:

Rantamor sa...

Du kanske ÄR gravid....man kan bli d...sidu, inte så att det smittar men...ja jag tänker inte ta det med blommor å bin å bålgetingar...
Du det var inte mycket till lampa tyckte moffa va kostade den ??? 2000 billigare....herregud.

Rantamor sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Camilla (Rantis) sa...

hum...
ja, jag håller med föregående skribent...
Du kanske ÄR gravid!!!??

Hum..snygg lampa...tja, passar nog hos dig i alla fall!
Här skulle jag nog behöva en gasollampa som ger värme...
+14 grader i rummet....
kanske ska jag fixa ett ishotell här med ( såg att Malin P hade besökt det) å jag har ju toa å allt...
=)

Nä, nu är det barnkalas på G
Leiya fyller 7 år!

Pst
Colin har en hälsning på min blogg!!

Anonym sa...

Vägglampan var ju döööläcker! Köp!!

:-) Sara

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Roligt att fler än jag är tokig i lampor, speciellt nu som elen är så dyr.Du har väl lågenergilampor i dem, det har jag,då spar vi både på miljön och i plånboken.
Kulsöt är den.


Jag är klar i tvättstugan.Delar Du den med andra eller är den Din egen.?

Ingen av de andra hyresgästerna städar, så jag lägger ut plast och gammalt lakan på golvet, ifall jag skulle tappa något.
Vill de ha det skitit, får de det.Jag har slutat städa efter lortfolket.Tjänar inget till att skriva lappar de är analfabeter hela bunten.

Ha en skön kväll men Lilla C o.mannen

Camilla (Rantis) sa...

...om ni besöker London du å långe mannen, så måste du ju nästan gå en Ripper vandring då...
hade ingen aning att du skrev uppsats om honom,
har du kvar den?
Har aldrig läst nått om honom så jag visste inte mycket före detta, men nu vet jag hur han mördare dem...
=(
Nä, nu är det dax att släcka lampan... fast nä just de, du har ju inte köpt den än!!
Eller har du handlat den över nätet redan kanske?
;)
Nattinatt!