måndag 1 augusti 2011

En femårings perspektiv...

Första dagen på dagis för Lilla C idag, han har sedan slutet av förra veckan längtat till dagis och sina kompisar, vilket glädjer ett föräldrahjärta då man har aningens dåligt samvete över att inte kunna erbjuda ett längre sommarlov.
Vi var först på dagis och fröken, ja eller förskolärare som det ju heter, var lätt förvirrad efter sin semester och visste inte vilka barn som skulle dyka upp, när och vilka som skulle äta frukost, nåväl Lilla C tog det med ro och förklarade att han ätit en flingtallrik hemma och nog ville ha en smörgås till frukost, en mjuk.
Han har vuxit så mycket i sommar lillkillen, både på längden och mentalt, blivit en egen lite människa som klarar så mycket. Ett år till på dagis och sen ska lillongen upp i sexårsverksamhet, nästa sommar lovar jag att försöka få så lång ledighet som möjligt, för att  han ska få njuta av att vara den lilla killen så länge som möjligt...




I helgen sprang min lilla, stora 5 åring omkring med Långe mannens kamera och det finns nog en hel del fotografgener i honom, annorlunda coola vinklar, olika strukturer, ja se bara...och jag vill tillägga att de är helt oretuscherade och tagen med en vanlig digitalkamera....










//M

3 kommentarer:

Rantamor sa...

Jamen där ser du va duktig fotograf han är...
nu måste du ju tanka upp det han tog på semestern också så du få se vad han upplevde dådå...
då när han var med oss mena jag.
du är väl lite nyfiken ????

Han kan verkligen sina vinklar med kameran...duktigt.

Har du klippt dig???
Eller bara tvättat håret sen sist jag såg dig...hahaha

Annelie Esséus sa...

En mästerfotograf! Hahahaha, kul bilder, han kommer att bli en stjärnfotograf när han blir stor, det är jag säker på!

Camilla (Rantis) sa...

ja, se där ja, riktigt snygga foton ju...
en liten mästerfotograf, de e han verkligen... =)
Duktigt!!!

..ännu kortare hår nu eller var det bara en synvilla??