lördag 27 augusti 2011

När ett företag slutar bry sig om sina kunder...

Har varit slösa idag....Jag och lilla C for iväg på shoppingrunda medans långe mannen har sin årliga inventering på jobbet. Eftersom allting har växt som ogräs på lillongen behövde vi införskaffa både skor, byxor och ett nytt underställ inför kommande Borgaresor.

Eftersom jag jobbar i butik och därmed inte gillar att spendera min fritid på dito inrättningar så tänkte jag vara smart nog att samla mina inköp på en och samma butik. Sagt och gjort, vi drog iväg till den stora sportbutiken, vars slagord inte är sälj & service direkt, vilket ungefär en tredjedel av Umeås barnfamiljer också hade gjort för dom har en sko där som ongen haft förr som har varit riktigt bra.

Men det är då faan, varför anställer man folk med totalt ointresse för service? Hittade till och med skon jag sökte själv, men inte i rätt storlek, frågade en kille som både jobbade där och inte hade någon annan kund, vilket bara det brukar vara en bedrift att hitta, jodå han kunde bekräfta det jag konstaterat att storleken inte fanns, men tror du han föreslog något annat, nähädå, som den säljare man är så förväntar man sig liksom det, så jag frågar honom om det, han svarar att det fanns en sko till och pekade i den riktningen den fanns. Tänk att största sportbutiken i stan inte har fler än en skomodell...till en femåring...som skulle ha en höstsko..typ en rejälare sportsko?
Och det var ju inte första gången det händer i samma affär..

Så det blev till att åka till en av Umeås skoaffärer istället där det vimlade av supertrevliga säljare som mer än gärna både mätte fötter och föreslog skor i parti och minut, som erbjöd extrasulor, sockar och fullfjädrad service. Vet vilken butik jag väljer först nästa gång...

//M

2 kommentarer:

Rantamor sa...

oj vill inte tänka mig att vara en dålig försäljare och råka ut för LillaC`s mamma.... =D
men du det finns andra affärer bra va...
såg du vilken fin myra jag lade upp och vilket äpple....
syns på måndag....

Anneli Esseus sa...

Skitbutik! Trist......