söndag 14 augusti 2011

Söndag..

Idag får det lov att bli en lugn och lat söndag, långe mannen har självförvållad huvudvärk efter en blöt dag och kväll med kompisgänget och själv lider man av sviterna efter en alldeles underbar dag med shopping och kräftskiva med bästa tjejgänget. Lycklig är den som goda vänner har!

Lilla C är hos sin mommo och moffa poffa och det är lite tomt och tyst här hemma, vilket för en stund här under morgonen var underbart med en sovmorgon som varade längre än jag kan minnas men nu saknar jag min lilla solstråle som kryper upp i famnen och ger av sin kärlek och omtanke utan förbehåll.
Men även mina föräldrar behöver lite av hans lyckodos så jag får hålla till godo med min fyllehund till kärlek.
Ska väl se om jag får nå fart på honom så vi kan få ut kropparna i välbehövd frisk luft här på eftermiddagen för ett besök i kantarellskogarna. Inte så att vi har behov av mera svamp egentligen för frysen är fortfarande relativt välfylld sen tidigare säsonger men att plocka svamp är en drog, ett gift och det är tack vare Lilla C's otålighet i skogen som vi kommer oss hem överhuvudtaget. Man vill bara hitta fler och fler och man blänger på de andra svampplockare som överträder "våra" svampställen. Ja jag vet helt vrickat och helt omöjligt att förstå om man aldrig provat.


Imorgon är det dags för ett efterlängtat välbehövligt besök hos Umeås bästa frisör också, my god va långhårig jag är, har en präktig hockeyfrilla nu och det är fan inte till min fördel kan jag lova, tur jag har bästa frisören i stan då! ;-) Kommer fotoresultat senare om nu någon skulle va nyfiken!

Ha en bra dag!

//M

3 kommentarer:

Annelie Esséus sa...

Klart man är nyfiken, jag är FÖDD nyfiken!

Rantamor sa...

Väck långe mannen nu och ge han en treo...
ta två...
å ut i skogen me er...
vi har nyss bakat världens goaste svartvinbärskakamedkardemumma...
men lille bagaren gillar mera att baka än att äta...
näe nu ska vi se bullerbyn på tv har inte tid me datorn...

Ingela sa...

Men hallå, jag väntar ju på fotobeviset efter besöket hos dendär bra-frisören! Måste manvönta ihjäl sig eller?! Har du fullt upp på det dära jobbet, den här tiden på året är det väl lugna gatan där?! ;-) (säger hon som snart kommer bli varse verkligheten efter 18 månaders lallande hemma...)