söndag 5 juni 2011

Trädgårdsbestyr...

Idag har vädret varit riktigt hyfsat, såpass att det gick att ligga i solen på förmiddagen då blåsten var någotsånär obefintlig vilket var obeskrivligt underbart då det hittills inte varit många sånna dagar. Så idag har kroppen fått ta emot lite sol vilket resulterat i aningens mera rödbrunt skinn.

Lilla C drog på sig ngn form av feber igår och  låg i soffan med  över 39 grader hela dagen, helt het och väldigt ynklig stackarn, men idag var febern som bortblåst och mot eftermiddagen gick även några köttbullar ner. På kvällskvisten fick han även besök av en jämnårig granntjej så då blev det bus  i trädgården med fotboll och såpbubblor. Blir så lycklig när han hittar kompisar i vårt bostadsområde då hans dagis  ligger en bit ifrån och de flesta barnen där bor på "nedre" Tomtebo. 

Mitt och långe mannen mission idag har varit  en ny plantering i trädgården, från gräsmatta till plantering med buskar och sten. Hade två felplanterade buskar på framsidan som behövde flyttas och detta blev resultatet, jag är riktigt nöjd och nästa steg blir att lägga sten framför vindskyddet. Ja det är klart, planteringen ska kompletteras med mera sten och lite belysning och annat lull lull, ev nån kruka med ngt blomster i...ja vi får se, måste lixom känna mig för...

//M

3 kommentarer:

Camilla (Rantis) sa...

de blev snyggt...
själv har fixat en liten kryddtäppa i dagarna me...
så nu är det bara att låta det växa å sen skörda!!

Camilla (Rantis) sa...

....har satt lite frön,men vettekatten om det kommer att bli nått av dem.... men de enklaste e ju att köpa färdiga plant.
Går ju perfekt att ha i krukor också, å dessutom snyggt å sen är det bara gå ut å skörda när man ska göra en sallad eller marinad....
Har tagit pall-kragar från jobbet å laserat dem som jag har mina kryddtäppor i....
Bara att lägga ut en väv på gräsmattan å så pallkragen på, sen en massa jord och planten...
får väl se vilka man lyckas med!
=)

Rantamor sa...

Snyggt snyggt.
Och vad kul att LillaC har piggat på sig....han va allt bra lite ynklig när han ringde mig igår å berättade att han hade feber.
Lillstackarn.
Vi har planer på att ta oss ut å slänga lite nät på morronbitti nu, men då ska man ju sova nu 02:43... och inte yra på uppe å blogga runt.
Trädena står i allafall stilla nu inatt....inga som kutar omkring...

Va kreativa ni har varit idag...moffa har varit riktigt slut idag....biffgrillningen tog på igårkväll...å så bjö jag ju över kocken på hamburgare....hade inte ens hamburgerbröd så jag stekte scones till....hon tyckte allt va så gott....
och biffarna blev ursaftiga och lätt rökta...kanske du läste på min blogg hahahaha...

Näe nu måste jag försöka somna om lite...ska snarka ikapp me moffapoffa....

kram.