fredag 3 juni 2011

Kastar stora stenblock i mitt eget glashus....vem fan är bättre än nån annan...? Egentligen?

Varför blir man ibland en missunsam jävel? Jag blir det stundom, och förbannar mig själv för att jag inte bara kan rycka på axlarna, skaka på huvet och storsint tänka att var och en gör väl som dom själv vill.
Nä ibland kommer den där elake jäveln och kliar mig bakom örat, viskar förbannelse och djävulskap, och då hoppar det grodor ur munnen. Jag lovar, jag borstar tänderna med tvål emellanåt, men skulle nog behöva svinto och klorin.
Varför har man en så gen? Jag tror handen på hjärtat att alla har en släng av den, och att man faktiskt mår bra av att tänka lite elakt ibland, bara man kan behärska sig och inte spy sitt eget tillkortakommande på andra som säkerligen har förtjänat lite lycka och eventuell rikedom. Men ibland brinner jag, som ett jävla första majbål, jag pyser behärskat under ytan och tänker de svartaste tankar.....aja.. nog sagt om det.

Idag har vi haft klämdag, jesus for till himlen och vi andra dödliga har klämdag, lustig benämning det där, nåja, det är dagen då större delen av befolkningen kommer på att de behöver nya somrigare kläder, och yes in deed, I´ll serve them! Bring'em on bara...

Från det ena till det andra, jag längtar tillbaka till Barcelona, tror jag är född i fel världsdel...

Långe mannen ska se fotboll, och hade jag inte imundigat en hel del alkohol skulle jag tagit en rejäl, plågsam dust med crosstrainern, har dragits med en ilsken förkylning i snart två veckor så det har varit fattigt med träning vilket har resulterat i rastlöshet och en slöskit i soffan...Nu när vinsäsongen dragit igång på allvar skulle man ju måsta balansera upp det med lite kaloriförbränning för att inte hata jeansen till hösten, vilket jag oundvikligen kommer att göra, precis som förra året, och året dessförinnan. Förbannat vare dessa jävla leggings som förädiskt invaggar mig i känslan av bekvämlig rymlighet, av stretchig spandex och karuscha... Hell you leggings! Ska jävlar i min låda bära jeans hela sommaren, bara för att!


Jaha, annars då? Hmmm...har tre dagar ledigt nu, hade ett galet race här hemma igår och städade hela nervåningen plus att jag tog alla fönster, vill ogärna skryta, men satan så duktig jag var, lite topp of the line där tror jag. Funderade på att lägga det som status på facebook, men kom på att jag hatar brorduktig statusuppdateringar, så jag sket i det. Är väl ingen som bryr sig om att mina fönster är rena? Och vem bryr sig om hundra år, att man varit perfekt och tvättat fönstren två gånger per år?
Att man har dammfritt och stryker tvätten? Att man snyter ongarna och att man håller vikten? Vem fan bryr sig egentligen överhuvudtaget?
Hmm...nu är jag igång, sluta läs nu säger jag bara, för nu har jag fått i mig nåt glas vin och känner mig på krigsstigen, disskussionssuget är enormt och det är bara jag och bloggen sen långe mannen har försvunnit in i fotbollsvärlden.

Ehh..nä...jag ska inte...för jag kommer att slänga stora stenblock i mitt eget nyputsade glashus känner jag, skulle tro att många tycker att även jag eftersträvar den perfekta fasaden, och ja jag erkänner på stående fot, det som för mig framstår som perfekt, såsom goda viner, god mat, ett trivsamt inrett hem, det är livskvalité, och det får mig att  må gott. Det goda livet här hemma i huset väger tungt, resorna utomlands, fiskeresorna till borgafjäll, där jag får tvätta av mig stadsdammet, leva i understället utan dusch i flera dagar, ni vet sådär äckligt så det faktiskt börjar lukta unken svett, man smyger ensam iväg bortåt korpån, fiskespöt, maskburken och en sportdrycksflaska med vin. Livskvalité...
Jaha, såhär blev det ikväll, det är då fan att man inte vet var det barkar när man börjar skriva, jag vet sällan vilket tema det blir när jag lägger upp en ny blogg, hjärnan jobbar i en egen fil liksom, men det är väl antagligen en behövlig ventil, någon form av underliggande behov, fan annars kanske man skulle måsta dra ut å välta en ko, eller kanske kasta kottar på mopedterrorister, ja större fantasi har jag inte, är ju ganska snäll innerst inne..

//M

6 kommentarer:

Rantamor sa...

Hahaha...du ÄR på krigsstigen ordentligt...
men jag tror att en fisketur till Borgafjäll skulle lindra lite...
mycket...

Ha en fortsatt bra kväll...

Anonym sa...

Diskussionssugen??? Hoppa på bussen söderut så ses vi med lite bubbel !!!! Tänk vad kul :) Kram på dej!!//AnnaKarin

Lilla C's mamma sa...

Åh Anna Karin..va jag önskar att jag hade anmält mig trots allt..

Sarah Bouvin sa...

Jag måste ju bara säga att jag läser din blogg med jämna mellanrum Malin och jag tror inte jag kunnat sluta le en enda gång =) Skriver så fantastiskt roligt och målande så man bara går åt =) Hoppas allt är bra med dig och hela familjen där uppe i Ume, må så gott.

Lilla C's mamma sa...

Tack Sarah, blir glad för din kommentar, roligt att ngn uppskattar det jag skriver. :-)
Ser ut sådär uppe i skalle på mig bara...
Hoppas allt är bra med dig!

M

Sarah sa...

Tror de är rätt likt som de ser ut i min skalle med men jag har svårt att få ut de på skrift *ler*
Jo de är bara bra med mig. Lilla Otto växer så de knakar och är redan 6 månader. Sjukt snabbt de går. =)