onsdag 29 juni 2011

Skulle blivit en jävla blogg om Barcelona..

Herre gud vad jag har drabbats av bloggtorka, lika tören som Lilla C's stackars solros han fick med sig hem från dagis och som den hemska heltidsarbetande morsan inte hunnit plantera i mera jord. Jodå den lever, men den ser inte glad ut. Ska absolut försöka med alla slags upplivningsförsök, mun mot mun, funkar det tro?
Värre är det med våra små husdjur som pilat runt i sin vattenbalja hela försommaren, helt plötsligt stendöa, va fan hände? Ligger å flyter med magen i vädret, vi som matat med fiskmat som dom girigt slukat. Ja grodyngel alltså, och de har utvecklats hela vägen från små ägg till att bli tjocka små rackare som snart skulle ha tappat sina svansar, men nu blev det grodyngelshimlen för dem.

Vi har ju kommit hem från vår Barcelonatripp också, ingen bagagestrejk blev det heller, så min 10 kilos ångest var helt i onödan, men jag har då aldrig rest så lätt någonsin, ganska skönt faktiskt. Kanske ska bli min grej? NOT! Skulle sabba min image totalt...

Denna gång blev det en vuxensemester med god mat, mycket vin, cava och öl och lata dagar vid poolen och stranden, kan absolut tänka mig en vecka i Barca, är ju så nära till stranden så det blir en perfekt kombo av sol, bad och stadsliv.

 Vi hade bokat in oss på ett riktigt fint hotell ett par kvarter från Las Ramblas, nära till allt men ändå avsides nog för att det skulle vara lugnt å skönt. 
Alltså, nu har jag kämpat en hel kväll för att ladda upp foton och få dem där jag vill, hur jävla svår kan det va? Vilken jäkla skitblogg detta är egentligen...Skiter i det här nu...Håll till godo!

//M 

1 kommentar:

Camilla (Rantis) sa...

hahaha...
ja, de där me att få bilder på rätt ställe e inte lätt...
å lättare vore det för mig om Gigianten kunde få fingrarna ur de svarta hålet å fixa min dator någon gång....
en månad sen jag lämnade in den...
och härligt talat HUR länge kan det ta att byta en skärm...

Härligt med välkäda barca foton....
ser ut som om ni sitter å dricker på sangria på typ samma ställe som vi satt på....
Nu längtar man allt efter en go å härlig resa...
men men....nu är det ju go väder här hemma....
så jag väntar gott tills det blir minus grader hemma....

Ha en skön semester nu sis...
å du, ni får komma hit till mig å fånga grodor i stället...
eller varför inte väcka upp små minigrisar...( för den har väl lille C berättat om)
Ciao!!!!