torsdag 16 juni 2011

Helvetes jävla bagagegubbar...måste ni strejka just den här helgen?


Idag har vi skickat underbara lillongen på husbilssemester med hans älskade mommo och moffa poffa. Och som han med allvarlig min har packat sin lilla hjulförsedda ryggsäck, viktigt provdragit den och sen stoppat i ett extra målarblock, en bit snöre ifall han skulle trä ett halsband och en liten handfläkt för att fläkta undan moffa poffas fisar när dom ska sova! Vilka tankar rör sig inte i en femårings huvud egentligen?

Och hur underbart är det inte när den där underbara, varma, sömndoftande lilla kroppen kryper ner nära, nära i sängen på morgonkvisten och jag inte kan få nog av känslan och insikten som sköljer över mig att detta är det största jag någonsin kommer att uppleva. Top of mind...alltid...


Själv sippar jag på ett glas vitt för att få lite stämning i kroppen såhär på en torsdag, är ensam hemma, och ska få ihop en Weekend bag som ska få följa med till underbara Barca, ja min långe fine sambo ska också få följa med, vuxensemester ska det bli, smaka på det ordet bara..låter nästa lite förbjudet...vuxensemester...
Nä, tillbaka till packningen, inga problem, hade ganska bra koll på vad som skulle med, tills jag läste på flygbolagets hemsida att bagagehanteringsgubbjävlarna strejkar... så det förbetalda 20 kilos bagaget har helt plötsligt reducerats likt en god balsamicosky till ett tio kilos handbagage.

Merde!! Salope! Perkele! Puta madre!

Inga problem tycker sambon, fast tillägger lite spefullt att bara min neccessär väger väl 10 kilo...hmff...ska han säga...jag har faktiskt bara små flaskor numera...lite rutin har man ju samlat på sig. Min far som tidigt sa att vi inte skulle komma hem utan ett syskon i magen skulle säkert sagt att lite underkläder väl inte kan väga så mycket?
Dubbelmerde! Förra gången var det isländska vulkaner, nu är det vrånga bagagegubbar, men om man slänger in bagaget själv då? Funkar det? Nähänä....

Ja då är det bäst jag packar skira små klänningar då...och kanske bara tv...tre par skor...vilken ångestkväll det här plötsligt blev...lustfyllt packande övergick på en internetsökning till svettig ångestfylld beslutsångest...tar fan ett glas till jag...Då får nog lilla packard bell bli hemma också är jag rädd...inga snaskiga detaljer från vuxensemestern alltså...haha!

Packa, packa...varje dag...för då mår jag bra...jag vill bara dra!

//M

Inga kommentarer: