måndag 21 januari 2013

Men bli vit för faan...väggjävel!


Målar igen...denna gång ska sonens babyblåa barnrum genomgå förvandling till äggskalsvita sobra gästrumsväggar....och de som känner mig vet att när jag har kommit på något så ska det ske direkt...helst igår...absolut senast idag...så när vi flyttat upp lillongen på övervåningen innan färgen knappt hade torkat där så började min inredningshjärna genast fundera över färg, form och material...
Från ljusblått till vitt är väl en baggis tänkte jag...och nu är jag inne på tredje varvet...mina händer skiftar i rött och snudd på blåsor...andra burken färg är slut och väggjäveln vägrar bli vit!!!

Målandet är ju bara transportsträckan till det underbara piffandet...och jag ser ju målet...jag har en tydlig bild över slutresultatet framför mig...så nu är jag jävligt förbannad...sne över en vägg liksom...ha ha...hur vrickad kan man bli?

Nåväl här kommer lite inspiration över färg och form....piffet here I come!






Oooooch som om det inte vore nog strejkar blogger...det går alltså inte att lägga upp bilder både från phonen och datorn i samma inlägg...skiter i det här nu...
 
//M

1 kommentar:

Rantamor sa...

Fniss....
låter som en dotter till Rantamor...
hihihihi...

Tjingelingen väntar på mera bilder från förvandlingen...