torsdag 24 januari 2013

Babyblue...s...?

Kampen fortsätter, Malin vs babyblå vägg 0-3, japp inne på varv tre... Och fortfarande skönjer jag den där jävla blåa nyansen.
Men nu får det vara nog, inte ett varv till, målade halva rummet ikväll och det gick åt en halv färgburk!!
Babyblue...s...ha ha är inte det ngt man får när man nyss fått barn...här har vi fördröjning med sex år, men iofs flyttade ju C upp så det är väl lite av en förlossning det med? Men i mitt fall gestaltas det inte av en depression utan av en envis väggfärg!!

På tal om färger så målar jag ju vitt som sagt, men inte vilken sketen jäkla vitfärg som helst utan "äggskal"....ja eller stockholmsvit lade säljaren till...märkvärdig ska dom va dom där nollåttorna...egen färgnyans å allt...ja ja...nåväl... ett halv rum kvar å sen är jag klar.

Hittade ett tyg på jobbet som jag tänkte sy en hissgardin av, jag gillar verkligen inte att sy, använder pressband i de flesta fall där det går men hissgardiner har jag faktiskt gett mig på ett par gånger...å jag är fan bra på det också...men det är inte med glädje jag syr liksom...
Så gissa att jag hyllade vår inköpsavdelning när jag hittade färdiga hissgardiner i samma tyg för ett par hunkor! Klart värt!

Så i helgen blir det äntligen piff!

// M


1 kommentar:

annelie sa...

Ha. ha ha ha, jag ser bilder i huvudet på hur du svär på dina väggar med penseln i ett fast tag.
Och du, det finns fler som har färger uppkallade efter sig, hört talas om Falurött? ;)