fredag 8 juli 2011

Sommar, sol och celebert besök....

Varma härliga dagar har vi...är så jäkla ledig så jag knappt vet vilken dag det är...vilket är skönt men förrädiskt...rätt vad det är har systembolaget stängt när jag behöver avlägga visit...farligt farligt.
Jag jobbar ju annars granne med bolaget, det är banne mig den bästa granne man kan ha tycker jag. ;-)
Och näst intill bolaget ligger apoteket... bra kombo va? :-D


"Pajala sunrise" med
lammkorv
 Idag tog vi en cykeltur till Ume Lagun efter en lååååång sovmorgon, Lilla C nattsuddade och busade med storbarnen igår och sov med öppen mun till halv elva när jag fick ruska liv i honom, -Men va länge du sov, säger jag, nej jag har bara vilat och väntat på att ni skulle stiga upp, svarar han. Och jo...ehh...jag hotade ömsom mutade sonen att han inte under inga omständigheter fick kliva upp tidigt. Då oansvariga föräldrarna drack sin sista "Pajala sunrise" med bästa grannarna ungefär samtidigt som solen steg upp igen så var vi tacksam över att den lilla guldklimpen faktiskt tog min hot på allvar och somnade om där runt åtta då jag hörde lite ljud ifrån honom.

Idag fick min kära Rantamor besök av en av sina blogvänner "Farmor" från Stockholm, såsom min mor en hängiven och otroligt duktig fotograf som tar helt underbara porträttfoton.
Jag gissar att dom kommer att ha en riktigt rolig helg och att deras Nikons smattrar på febrilt. Sen får ju även jag ett lunchbesök på söndag innan de vänder hemmåt vilket jag ser fram emot med stor nyfikenhet.

På tal om besök så hade vi celebert besök här på Tomtebo, Herr Pigge kom instrosandes på gräsmattan och var väldigt obrydd över oss människor som stod å godde på honom, för att bara minuterna efteråt efterföljas av fru Hare, hon hade dock desto mera bråttom och ville inte alls ha närkontakt med kameran.
Avslutar med att återigen salutera denna underbara sommar, varma dagar och ljumma kvällar och kallt vin i glaset, kan livet bli mycket bättre?
Lillongen trallar och babblar om vartannat och man riktigt ser hur han njuter av ledigheten och två avslappnade föräldrar som för en gång skull inte har bråttom till jobbet. Hmm...undrar om det inte blir strand och bad imorn med...och ett besök på boa då! ;-D


Med semesterkänsla i kroppen...

//M 

1 kommentar:

Rantamor sa...

Men en igelkotte det va ju kul...länge sen jag sett en sådan...
och haren ni har ju rena zooet där på tomtebo....
Och den lilla som sovit bort halva dagen när kommer han isäng ikväll...
härligt med sommarlov tydligen...

Och här är det livat och glatt...
synes på söndag...