torsdag 10 november 2011

Varning på stan, här kommer hon som ska hålla igång hela dan...

Känns lite märkligt idag, det är torsdag, lillongen är på dagis, långe mannen där han hör hemma om dagarna och själv softar jag på här hemma iställer för att som vanligt på en torsdag vara i full färd att styra upp dagen på jobbet.
Och jag är inte sjuk, inte ens inbillningssjuk, näe idag  ska det nätverkas och föreläsas under dagen för att sen slå klackarna i taket och imundiga fantastisk mat senare under kvällen.

Umeågalan 2011 är dagens arrangemang, med föreläsningar av maktkvinnor och män under dagen, då jag hoppas på att fyllas av inspiration och energi av entreprenörer och starka drivkrafter. Sen är det bara att hoppa i galastassen och sticka ner till stan för lite fix av frisyr och mingel innan Akt två med mat, prisutdelningar och underhållning brakar igång. Hoppas jag kan föra mig som man bör i dessa sammanhang!

Det är dresscode på denna tillställning och jag har satsat på en ganska enkel svart klänning, svarta strumpbyxor och kickat till det med ett par coola skor och en passande clutch. Vad tycker ni?

Inte så bra foto, jag vet, tog det med mobilen igår.

Funderar på att ta med mig kamera ikväll så vi får se om jag uppdaterar med lite foton på det vackra folket lite senare. Mobilen följer med så ni med facebook kanske får ngn smaskig uppdatering! ;-)

Det bjuds på fördrink och 4-rätters middag med väl valda viner till alla rätterna, dessutom hinner vi med ett förmingel med snittar och bubbel på ett av hotellen här i stan, så min ambition att jobba imorgon har ifrågasatts starkt av mina kollegor, och ibland tvivlar jag själv på min ambition att på ett belevat sätt börja dricka varannan vatten där runt 23.00.

Aja jag har i alla fall privatchaufför imorgon bitti, så det är bara att bita ihop. Eller som min lillebror säger; "Är man kung i baren, får man vara kung på dagen (efter)"


Vi hörs!

//M

4 kommentarer:

Em sa...

Han säger mycke din bror... dock har jag då aldrig sett honom som kung på dagen (efter).. haha.
Så lycka till du =) hehe.
pöss// LIllasyster Em

Rantamor sa...

Bra kommentar Em....*skratt*
Ja du nu gäller det att föra sig ordentligt...
hoppas du tränat...
nog borde fina Rantamor vara med å klicka lite...
hon som kan föra sig...hupp,,,,,
Hoppas du får en trevlig dag.
Och njut av att komma in i finkammaren...
du får väl ta lite tips av din svärmora som har vanan inne att mingla runt bland finfolke...
jag ska ta hand om lillongen din....

Ha en kulig dag....

Annelie Esséus sa...

Misstycka? Nämen veeeeeeeet du vad, jag blir STOLT såklart!
Snygga dojor och snygg "clutch". Men ursäkta, det är väl en liten handväska? Jag, gamla kärringen har aldrig hört talas om clutch, eller är det dialekt månne? Hahahahaha!

Rantamor sa...

Tack tack för gratulationerna på bröllopsdagen...
och för bubblet...
satt fint d.
Vi hämtar LillaC imorron på dagis...

Syns imorron dådå...Kram.
Och tack för en trevlig helg...