lördag 26 november 2011

En nakenbastande sjuttiotalsmatrialist....

Mmm...inget nytt på fronten att sätta på print...eller egentligen har jag väl haft för fullt upp för att orka hitta inspirationen att skriva...i kombination med att den häringa glamourmorsan inte blivit tillräckligt uppretad för att ha något att skriva om.

För det är ju då det blir som bäst...lätt uppretad med två glas vin i kroppen...då skapas magi på bloggen!
Alternativet är en lika vinfull donna med lätt sentimentalitet i sinnet, då kan det komma ett å annat barndomsminne som legat latent och gnagt... jag har ju haft en underbart, sjuttitalistisk uppväxt där hela familjen bastade...håll i er....nakna tillsammans....det skulle ju få vilken socialtant som helst att gå i spinn i dagens alltmer mentalt sjuka värld.

Se bara hur det gick för den stackars familjen i hmmm var det Sandviken...familjemys i sängen på lördagarna är tydligen straffbart, yppa inte detta ens för din svägerska eller syster...då kanske du blir anmäld till sociala...ja för det är ju sjukt onormalt att vilja mysa ihop med sina barn.
Och att sen  be familjen om ursäkt är omöjligt, då skulle man ju erkänna att man agerat felaktigt...*skakar på huvudet* tragiskt...det VAR JU FÖR FAN DET NI GJORDE!!!!

Ursäkta...hade inte alls tänkt skriva om detta....

Vet inte riktigt hur jag ska byta ämne efter detta.... Vi har iaf fixat lite julmys idag, min lilla onge har tjatat om detta sen mitten av november och var så förväntansfull idag när vi började plocka....leta efter alla julprylar som vi på ett väldigt kategoriskt sätt plockade undan  i fjol...nä jag får lätt hybris och panik ungefär en dag efter nyår...då ska varenda spillra av julen ut, då vill jag inte se en julkula....eller ens en enda röd pinal  i mitt hem...


 Foto: Rantamor
 Min lycka är varje år lika total när jag får plocka fram min snuskigt dyra (för att vara en ljusstake, men som jag köpte med ruskigt bra rabatt) och underbart vackra Design House Sthlm ljusstake ur sin fina original kartong....
likaså svallar mina känslor för min röda stringliknande skål från IKEA....nä jag har ingen behov av fina saker... och nä jag skulle kunna leva ett helt år utan att shoppa....NOT...jag är ledsen att jag är en patetisk men välmående matrialist som av någon anledning finner lycka i att äga saker som för mig har ett stort värde....inte pengamässigt...utan bara för att de i mitt öga är designmässigt fulländande...
Så det är nog en av mina laster får jag erkänna...och jag kan tråna länge efter en detalj till hemmet...och under tiden får det vara tomt på den plats där objektet för min åtrå ska stå...och sen njuter jag varje gång jag betraktar den....

Nä nu ska den här ännu pin nyktra matrialisten värma lite glögg och mysa in första advent med mina älskade föräldrar och min egen lilla fina familj....

Trevlig första advent på er...<3

//M

2 kommentarer:

Camilla (Rantis) sa...

hahaha...trodde du skulle börja beskriva din röda stringtrosa jag...så jag hajjade nästan till lite...
*S*
Ja, där är vi ju liiite olika du å jag igen då... ja, nog för att jag har grejjer...i mängder så jag kan fylla 3 hem....
men....kanske mest bara "rammel"...

....jadu...
'någon direkt första adventskänsla är det ju just inte här...
Sitter ute på terassen, hör i och för sig Benjamin Syrsa sjunga men de e ju inte som på TV, ett glas kallt rosé i mitt glas och det är + 30 grader!!!
Kan man ha det bättre?!?
Mjaaaaa...inte just nu...
Jösses vad vi trivs...
Kanske blir ett beach-house i Thailand, men då får jag nog sälja BMW och satsa på bra aktier några år först...

Nä, jag sippar vidare på mitt rosévin....slål i glöggen Sis å krama om Päronen från mig!

Rantamor sa...

Vem badar bastu med kläderna på....
jag bara frågar...
då kallas det väl att vara i klimakteriet ????
Då behöver man inte ens sitta i bastun kan jag tala om....

Tack för en toktrevlig helg...