lördag 5 november 2011

Som en skrynklig ballong med pyspunka...


Kommer inte ihåg var jag hittade denna bild, annars
hade jag lagt en källhänvisning.
 Har ni tänkt på livets mening nån gång? Varför vi existerar? Varför föds vi och va fan gör vi av vår chans i livet? Jag lägger lite och ingen tid på dessa frågor, man lever, planerar framåt, löser nuet, lagar mat och sitter på toa med jämna mellanrum.
Men ibland, som just nu...när jag klarat av dagens "måstesysslor" och placerat arslet i favoritfåtöljen med min dator, en latte och Anna Ternheim i högtalarna...så kom just dessa frågor upp i huvudet på mig. Och jag inser att jag nog inte kommer att lösa detta livs mysterium idag heller.

Annars känner jag mig allmänt underlig idag, stundom en irriterande rastlöshet varvat med ilsken frustration, och just den känslostämningen var bra tändvätska vid det välbehövliga storstädet idag, rev av toaletten och badrummet i ilsken frenesi, och fortsatte av bara farten i tvättstugan. Och nu sitter jag här i fåtöljen som en slak skrynklig ballong med pyspunka....och funderar på livets mening...hmf...jösses...får nog ta mig ett glas vin tror jag...att fundera över existensiella frågor har aldrig legat för mig... försvårar bara tillvaron lite extra...

Lilla C har en kompis på besök idag och det leks både högt och lågt, och än en gång sänder jag tacksamma tankar till alla dagisfröknar och pedagoger, som orkar höra detta stoj hela dagarna, kanske har de ett inbyggt filter där alla ljud över ett visst decibel selekteras bort. Men det är två riktigt goa kompisar som huserar inne på lillongens rum och jag är glad och tacksam över just det. Det värmer en mammas hjärta och jag skäms en aning för mitt korta tålamod...

En låg blogg från en trött småbarnsmorsa blev det idag...

//M

3 kommentarer:

Rantamor sa...

Inte kan du lösa livets mysterie....
försk inte ens...njut istället av det du har runtomkring dig.
Att börja fundera kan bli farligt och kan sluta i en kramaommigtröja som knyts därbak....
inte bra alls och säljs inte på Lindex....precis.

Hoppas att du får en trevligare kväll...
vi ska slå oss på en rensadel ikväll....
va ska ni äta ????

Usch va hostig jag är...har hackat på hela natten...hes å allmänt jävlig...
jag som skulle på husvisning i morron...ni kommer väl ???? =D

Tjinenplingen...

Camilla (Rantis) sa...

...trodde att det var Lilla C som kommit med någon fyndig kommentar om Lilla Mor sin efter hon klivit ur badet...
(hahaha)

...ja, har ingen löst livets mysterium och mening än, så tror jag inte du kan göra det nu eller....inte ens med ett eller flera vinglas i kroppen!

Hälsningar från en fd barnskötare med dagis-tinitus!
=)

Annelie Esséus sa...

Inte vet jag varför vi är här, men jag har ett par saker som jag försöker leva efter. Man har inte roligare än man gör sig. Sätt guldkant på så mycket du bara kan, sortera bort alla som inte ger dig bra energi.
Dina vänner och din livspartner ska berika dig, inte begränsa dig!
Hur länge sen var det jag var här egentligen???? Skitsnygg layout!