söndag 2 oktober 2011

Flugbajamaja....

Klippte mig igår igen...hmm...blev väldigt kort...vet inte om jag är till freds med frisyren eller inte...nåväl...bara gilla läget och se om jag vänjer mig. Har nog inte varit såhär korthårig ever...Känns märkligt, som om jag har håret i en hästsvans.

Igår hade vi pysseldag här hemma, en riktigt skön höstdag var det, varm och med en massa vimsiga getingar, passade på att tvätta fönstren, fasen flugorna har använt dem flitigt som bajamajor, prickar överallt..heye get a life och sluta skit på mina fönster. Nåväl, blanka och fina blev de, tills jag kom till fönstren som låg på solsidan...stöön...putsade och fejade fyra stycken....skulle ut i köket och byta vatten och ser att de i en viss vinkel är helt flammiga...helvetes skitsol...bara att börja om...Satan...
Nå...solen brukar lysa med sin frånvaro under vintern så det får duga.

Har kommit på hur jag ska få livet ur småflugorna också...sonens avdomnande fantaglas hade dödat tre inatt... yeah!

Nu ska vi sticka iväg och kika på Bio med lillongen, ett skönt söndagsnöje som hela familjen uppskattar, skulle iofs uppskatta om biljettpriserna var ngt mera humana...en tecknad barnfilm som kostar 350 kr för två vuxna och ett barn, det är sjukt dyrt och alldeles galet...
Men nu blir det 3D brillorna på och Savannens hjältar på duken!

Trevlig söndag på er!

//M

3 kommentarer:

Rantamor sa...

Hoppas att ni får en trevlig bio-dag med popcorn och godis...
sitter å degar framför datorn men nu ska jag ta en promenad...
moffa lite klen så han gick å lade sig....

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Hej M !

Lilla C är väl stora pojken nu, när han fått en kusinbebis.

JO, DE DÄR FLUGORNA KAN VÄL GÖRA VEM SOM HELST KNASIG.

Jag använder mig av Silvalure, non-toxic effective, Insekts kontrol finns för blomflugor också som små klibbiga blad som fästs i en liten plastpinne. och smala klara plastade att sätta på fönstret det avger en lukt som drar till sig flugorna.
Det har jag använt i flera år nu.
Kolla i handeln runt växtavdelning o. råttfällor m.m.

Tänk så skönt med kort hår, en fördel det växer ut.
Tycker inte sambon om det korta finns ju alltid en peruk Du kan köpa.Och ha som mössa.hihihihi
Kram Mi

Rantamor sa...

Granntanten blev ju alldeles förstörd...
och hundägaren sparkade till sin hund....
säger ju en del om varför hunden är som han är...
har alltid varit tokrädd just den hunden....
Moffas hand fick två sår men inget allvarligt som tur hade han en tröja emellan....
men det kunde gått illa...
å tänk om Colin vart me...
fy tusan säger jag bara....